2019-03-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har du tagit dina antipsykotiska nu på morgonen käre LEMMOR? Nu börjar dina fabler bli mer och mer komplexa och än mer märkliga. Du menar alltså att man gör något sådant som en false flag-operation. I vilket syfte då? Och att CIA skulle bry sig om en allierad som Spanien när man t.ex. inte gjorde det i Italien eller när man valde att avlyssna Frau Merkel! Och vilka klantarslen till utredare spanska myndigheter har som förväxlade två av angriparna med CIA-personal.

Jag tar dock denna händelse som ett tecken på hur djupt Washingtonadministrationen hamnat i förfall.

Lycka till med er NK-operation!

Och vilka klantarslen CIA, är, som begår minst 10 grundläggande fel, enligt felagerandeformulär 1A, som inte:

1. Slår ut alla övervakningskameror.
2. Håller uppsikt, utan låter konsulatpersonal ta sig ut och skrika och gorma på hjälp.
3. Bar riktiga vapen, utan attrapper, enligt vittnesmålen.
4. Sövde ner alla ointressanta innan, och alla intressanta, efter fullbordat värv.

För att nämna några.....

Till skillnad från Dig, som endast är en maniskt länkande ”Trallgök”, som ingen tar på allvar, så grundar jag mina inlägg på fakta och direkta källor.
Citera
2019-03-15, 11:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Till skillnad från Dig, som endast är en maniskt länkande ”Trallgök”, som ingen tar på allvar, så grundar jag mina inlägg på fakta och direkta källor.
Jag kanske läser slarvigt, men jag kan inte se att du kommit med några källor här, bara rena spekulationer.
Citera
2019-03-15, 11:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Och vilka klantarslen CIA, är, som begår minst 10 grundläggande fel, enligt felagerandeformulär 1A, som inte:

1. Slår ut alla övervakningskameror.
2. Håller uppsikt, utan låter konsulatpersonal ta sig ut och skrika och gorma på hjälp.
3. Bar riktiga vapen, utan attrapper, enligt vittnesmålen.
4. Sövde ner alla ointressanta innan, och alla intressanta, efter fullbordat värv.

För att nämna några.....

Nej, du grundar dem på fantasier baserade på vad du hör i din neokonservativa ekokammare. Vi andra kör med Ockham's razor.
Citera
2019-03-15, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, du grundar dem på fantasier baserade på vad du hör i din neokonservativa ekokammare. Vi andra kör med Ockham's razor.

Vi? Sade trallgöken, sen flög han vidare och la falska ägg i andras bon!
Citera
2019-03-15, 14:19
Medlem
Citat:
Pyongyang meddelar att Kim överväger att avbryta förhandlingarna om kärnvapenavveckling!

Vid presskonferens på fredagen delgav UM Choe Son hui att Nordkorea dessutom överväger att återuppta missiltesterna.
Regimens pengapåse sinar, förmodligen någon slags förhandlingsteknik för att få igång samtalen igen, fast med bättre villkor.

Jag har väldigt svårt att tro att NK skulle offra det lilla man vunnit genom att börja testa igen.
Kims rykte som ”statsman” går då förlorat.
Citera
2019-03-15, 14:42
Medlem
Citat:
Fortsätter den negativa utvecklingen, och Nordkorea avbryter förhandlingarna om kärnvapenavvecklingen som man meddelat idag, är mitt tidigare förslag om att en revision av ”Worst-Case Scenarios” måste komma till stånd mellan Kina-USA i första hand, av högsta prioritet.

Utvecklingen går åt helt fel håll nu, dag för dag, görs inte en samfälld revision, kommer Nordkorea endast att utnyttja den signal en sådan handlingsförlamnig indikerar.

Hur skulle detta samarbete fungera?

Det är sannt att USA och Kina hade militärt samarbete under Sovjet ockupation sv Afghanistan. Men det finns flera skillnader då och nu.
1 USA hade en mycket erfaren VP, Bush, som blandat varit USA ” ambassadör” i Peking. Du kan mer men jag tror att Bush jobbade aktivt med utrikesfrågor och fick rätt fria händer.
2 Sovjet stödde Uyghuir som ville bryta sig ur Kina och bli en islamisk stat.
Citera
2019-03-15, 18:47
Medlem
Nu börjar det sippra ut uppgifter om att det var Cheollima Civil Defense som stormade ambassaden.
De lär ha försvunnit från ambassaden i två lyxbilar.
Det kommer säkert mer uppgifter framöver, men med tanke på att de har visat sig i många medier på sistone förefaller uppgifterna inte osannolika.
Citera
2019-03-15, 20:11
Medlem
Som taget ur en agentserie.
De två lyxbilarna visade sig vara ambassadens som hittades övergivna.

https://www.washingtonpost.com/world/national-security/a-shadowy-group-trying-to-overthrow-kim-jong-un-raided-a-north-korean-embassy-in-broad-daylight/2019/03/15/ae4208a4-c451-4886-b608-f5ac1f182d3d_story.html?noredirect=on&utm_term=.f1 cccf9df274

Spännande utveckling som förmodligen sätter alla tillgängliga nordkoreagenter i arbete dygnet runt
Citera
2019-03-15, 23:25
Medlem
Kumabjorns avatar
Ser nu att folk insatta i händelsen menar att CCDL ligger bakom insatsen. Om det nu stämmer är det inte helt ointressant då det visar upp en helt ny nivå av aktivism bland avhoppare och oppositionella.
Citera
2019-03-16, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Som taget ur en agentserie.
De två lyxbilarna visade sig vara ambassadens som hittades övergivna.

https://www.washingtonpost.com/world/national-security/a-shadowy-group-trying-to-overthrow-kim-jong-un-raided-a-north-korean-embassy-in-broad-daylight/2019/03/15/ae4208a4-c451-4886-b608-f5ac1f182d3d_story.html?noredirect=on&utm_term=.f1 cccf9df274

Spännande utveckling som förmodligen sätter alla tillgängliga nordkoreagenter i arbete dygnet runt

Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Ser nu att folk insatta i händelsen menar att CCDL ligger bakom insatsen. Om det nu stämmer är det inte helt ointressant då det visar upp en helt ny nivå av aktivism bland avhoppare och oppositionella.

Vi får hoppas att dessa uppgifter stämmer, och att en officiell bekräftelse från CCDL, kommer att dom ligger bakom raiden i Madrid.

Vi får också hoppas att det material dom uppges ha kommit över, släpps fram i ljuset, om det är möjligt, och inte skadar deras fortsatta arbete.

Om detta visar sig vara korrekt, så är det en ännu mer positiv nyhet än att Nordkorea själva låg bakom.

Det är i så fall fantastiskt för utvecklingen av oppositionen och får säkerligen ordentlig fart på avhoppandet, framförallt hos ambssadpersonalen världen över.

Det slår hårdast mot regimen, och ger den önskade ”Dominoeffekten”, snabbare.

Vi får hoppas att en bekräftelse kommer, gärna imorgon.
Citera
2019-03-16, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn

Den gruppen har nära kopplingar till Kim Han sol. Kim han sol som innan gick under hade bott i Macau eller Zhuhai, Kina.

Den sista videon av Kim Han sol släpptes av CCDL.
Citera
2019-03-16, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Regimens pengapåse sinar, förmodligen någon slags förhandlingsteknik för att få igång samtalen igen, fast med bättre villkor.

Jag har väldigt svårt att tro att NK skulle offra det lilla man vunnit genom att börja testa igen.
Kims rykte som ”statsman” går då förlorat.

De uttalandena och ”Hot”, som gjorts från NK de senaste dagarna, är i så fall enbart avsedda att få USA tillbaka till någon form av förhandling, samt att återigen försöka blidka USA för att få eftergifter i sanktionerna till stånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in