2019-02-28, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Att benhårt kräva att alla sanktioner ska lyftas samtidigt som man skulle ge väldigt lite som motprestation var en vågad taktik av KJU
Alla måste ha känt till den taktiken från början så varför hade man överhuvudtaget ett möte?
Det ska bli intressant att se de nordkoreanska kommentarerna då KJU kommer hem.

Det var en märklig öppning av pressmötet, Trump började med Indien, sedan Venezuela och först därefter talade han om mötet med KJU.

Ja Du, det är, som jag sagt från allra första stund, ett enda stort djävla spektakel, alltihop, från början till slut.

Naivitet på denna nivå, gör mig kallsvettig.

Att för en enda sekund tro att Kim ändrat karaktär eller uppsåt, är endast svagsint.

Ingenting har ändrats hos Kim, han är lika hänsynslös som tidigare, och dessutom stinn av lycka över att uppnått Internationell acceptans och världsfocus.

Lyssna inte på Kims ord - döm honom efter hans gärningar och uppsåt istället, är vad de flesta experter rådgivit i frågan.

Trump slog dövörat till, och gick på sin vanliga, ”Cheap Charm” och ”Bilhandlarfeeling”.

Kim har blåst Trump från dag ett, och att tro att han är svag för ”Sweet Talk” eller lunchmeny med kimchifyllda päron är bara löjeväckande.

Kontentan av det ser vi nu.

Att inte lyssna på ALLA förvarningar man fått om regimen från underrättelsetjänster, och om KJU som person och hans taktik, att hans läppar ALDRIG, är överrenstämmande med hans tankar och strategi, är oförlåtligt.

Kim och hans kriminella regim (med Kina i ryggen) spelar ett HELT ANNAT SPEL än vad de naiva i omvärlden tror, och man kan bara hoppas att det gott upp även för Trump nu!
Citera
2019-02-28, 12:45
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Clinton hade dock helt rätt i sin slutsats om vad mötet skulle leda till. Att radikalisera de kvarvarande fanatiska trumpsupportrarna är heller inte nödvändigtvis någon dålig politisk strategi. Så länge Trump vägrar ta avstånd från dem får han leva med att mer moderata väljare ser på deras uttalanden med avsky.

Visst, men tyvärr kontraproduktivt om det bidrar till att stärka Trumps väljarbas just som man börjar skönja sprickor i den.
Citera
2019-02-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Lyssna inte på Kims ord - döm honom efter hans gärningar och uppsåt istället
Det är exakt det här det borde handla om!
Citera
2019-02-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag hoppas du skriver en bok. Också om det smutsiga Kina, ett land vissa fortfarande vurmar för.

Jag har seriösa planer på att göra det.

Pensionen närmar sig, som sagt, och när jag reflekterar över allt material jag och några kollegor har, behövs verkligen pensionärens möjlighet att göra det på heltid.

Kina, ja, det blir många kapitel därvidlag.
Jag har väl de senaste 25-26 åren varit delaktig i minst 80-100 fall som berör Kinas ”Counterfeit” verksamhet.

Skadorna denna verksamhet orsakat och orsakar företag (och privatpersoner som drabbats av sjukdom eller skada av exempelvis en undermålig piratdel till bil, eller livsfarliga mediciner/livsmedel) och patent och/eller varumärks/rättighetsinnehavare är av en sådan enorm dignitet, att den oinsatte inte kan föreställa sig omfattningen.

Det är dessutom fruktansvärt upprörande, att Kinas ekonomiska framgångar genom åren bygger på denna låga och kriminella moral.

Kina och Nordkorea har lång och förtrolig relation, av illegal verksamhet, inom många branscher.

Ett exempel:

Kriminell tillverkning och smuggling av cigaretter, framförallt av Internationellt stora, kända varumärken, har alltid varit enormt stor marknad för Kina, speciellt på 70-80-90-talen.
När det började bli riktigt ”Hett om öronen” för Kineserna i denna verksamhet, och vi jagade dom med ”Blåslampa”. Vad gjorde man då? Jo, flyttade all produktion till Nordkorea. Mycket bekvämt.......

Jag har ett par resor kvar att göra bland annat till Japan, som har lidit svårt och fortfarande gör, av pirattillverkning i Kina.

Samtidigt skulle jag vilja besöka en ”Trådvän här på FB” som bor där, och vilken jag känner behov av att samtala med för att fylla kunskapsluckor i vissa frågor som rör Japanska företag.

Men sedan blir det nog en bok, EN TJOCK BOK!
Citera
2019-02-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ja Du, det är, som jag sagt från allra första stund, ett enda stort djävla spektakel, alltihop, från början till slut.

Naivitet på denna nivå, gör mig kallsvettig.

Att för en enda sekund tro att Kim ändrat karaktär eller uppsåt, är endast svagsint.

Ingenting har ändrats hos Kim, han är lika hänsynslös som tidigare, och dessutom stinn av lycka över att uppnått Internationell acceptans och världsfocus.

Lyssna inte på Kims ord - döm honom efter hans gärningar och uppsåt istället, är vad de flesta experter rådgivit i frågan.

Trump slog dövörat till, och gick på sin vanliga, ”Cheap Charm” och ”Bilhandlarfeeling”.

Kim har blåst Trump från dag ett, och att tro att han är svag för ”Sweet Talk” eller lunchmeny med kimchifyllda päron är bara löjeväckande.

Kontentan av det ser vi nu.

Att inte lyssna på ALLA förvarningar man fått om regimen från underrättelsetjänster, och om KJU som person och hans taktik, att hans läppar ALDRIG, är överrenstämmande med hans tankar och strategi, är oförlåtligt.

Kim och hans kriminella regim (med Kina i ryggen) spelar ett HELT ANNAT SPEL än vad de naiva i omvärlden tror, och man kan bara hoppas att det gott upp även för Trump nu!

Lycka till med boken.Jag ser framför allt fram emot skurk Kina.

Nu har våren kommit och jag kan vandra i garden och fundera över Mencious.

Mencius skrev att om kungen hsde misslyckats var det rätt eller måste hans närmsta män avskeda kungen. Man kan hoppas...
Citera
2019-02-28, 15:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag ödslar inte tid på ateister - demagoger - vänsterlibertarianer som dessutom lider av mytomani och länkmani.

Du är avklädd i denna och andra trådar, Venezuelatråden tex.

Ingen tar Dig på allvar, att Du inte inser det, är bara att beklaga.

Lägg ner!
Att du stoppar in mig i fel fack är talande för din brist på analys och övrig tankeförmåga.
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag hoppas du skriver en bok. Också om det smutsiga Kina, ett land vissa fortfarande vurmar för.
Vi kanske skulle ha haft ett bättre Kina eller åtminstone bättre relationer hade vi inte gjort bort oss redan i Kiautschou-frågan. Men vi i väst har en underlig förmåga att upprepa misstagen gång på gång och nu verkar det som äntligen tar stopp. Kanske inte som vi har tänkt oss dock.

Edit:

Rykten gör gällande att det var Bolton i vanlig ordning som ställde för långtgående krav. Kim svarade då att han ville ha alla sanktioner skulle lyftas. Ska se om jag hittar något mer om det.

Kevin Gray
‏ @DrKevinGray

Former SK unification minister Chong Se-hyun suggests that summit was derailed by last minute attendance of Bolton, who added demands for NK to also report chemical/biological weapons, in response to which NKs increased their demand for sanctions relief
https://twitter.com/DrKevinGray/status/1101089899430793221
Senast redigerad av arbetet 2019-02-28 kl. 16:05.
Citera
2019-02-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Att du stoppar in mig i fel fack är talande för din brist på analys och övrig tankeförmåga.

Vi kanske skulle ha haft ett bättre Kina eller åtminstone bättre relationer hade vi inte gjort bort oss redan i Kiautschou-frågan. Men vi i väst har en underlig förmåga att upprepa misstagen gång på gång och nu verkar det som äntligen tar stopp. Kanske inte som vi har tänkt oss dock.

Edit:

Rykten gör gällande att det var Bolton i vanlig ordning som ställde för långtgående krav. Kim svarade då att han ville ha alla sanktioner skulle lyftas. Ska se om jag hittar något mer om det.

Kevin Gray
‏ @DrKevinGray

Former SK unification minister Chong Se-hyun suggests that summit was derailed by last minute attendance of Bolton, who added demands for NK to also report chemical/biological weapons, in response to which NKs increased their demand for sanctions relief

Tack för att. Jag har många gånger undrat över varför ingen nämner NK B, C vapen. Stanna kvar i tråden

@ Lemmor
Du vet vad mina känslor är för fatson den 3e. Speciellt när min familj bodde nära gränsen.

OM KRIG KOMMER KOMMER KINA ATT DRABBAS MEST, enligt Juche är Kina fienden nummer ett ej USA.
Gränsen mellan Korea och Kina, uppkom när Manchu styrde Kina. Manchu var ett icke kinesiskt från norr. Enligt Juche är Korea och Mamchu blodsbröder.

Visst förekommer det illegal tillverkning av delar till bil industrin men 90% är missförstånd.
En Tysk firma kan lämna spec och verktyg över växellåda till Kines. Tysk firma säljer tillverkning av växellåda till kines.
1 Kinas standard är för varm valsad. Tysk för kall, Men finanskillarna fattar det inte
2 vi får problem. Tyskar anklagar Kineser och vice versa

Ett löjligt problem men mycket vanligt.

Idag uppdaterad Kina sin standard.
Citera
2019-02-28, 16:49
Medlem
SR Konflikt gjorde ett mycket bra program om NK. Mainmusic var Kenny Rogers ” Gamble man”. Om två främlingar som möts på ett tåg bound for nowhere

Every gambler knows that the secret to survivin'
Is knowin' what to throw away and knowing what to keep
'Cause every hand's a winner and every hand's a loser
And the best that you can hope for is to die in your sleep
Citera
2019-02-28, 17:00
Medlem
Citat:
Jodå, jag kommer vara kvar och terra både i den här tråden och de andra.

Ja, det var väl väntat att just Bolton skulle sabba det hela. Har sett fler kommentarer på nätet om det.

FYI: Jag står antagligen längre till höger än LEMMOR som verkar vara en sådan där neocon i den mest derogativa konnotationen.

@ arbetet,inlägget var allmänt ej personligt

Många Svenskar hade sweatshop oKina.
2008 bestämde sig Kina för stänga slav fabriker, många Svenskar blev arga.

För mig helt rätt. Kina måste utvecklas.

Ps Kinas illegala cigarett produktion var huvud nyhet i CCTV för 10 år sen.
Pps CCTV är som SvT
Senast redigerad av svensk0kina 2019-02-28 kl. 17:09. Anledning: Fel
Citera
2019-02-28, 17:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
@ arbetet,inlägget var allmänt ej personligt

Många Svenskar hade sweatshop oKina.
2008 bestämde sig Kina för stänga slav fabriker, många Svenskar blev arga.

För mig helt rätt. Kina måste utvecklas.

Ps Kinas illegala cigarett produktion var huvud nyhet i CCTV för 10 år sen.
Pps CCTV är som SvT
Vi får nu se hur det kommer att gå. Att NK skulle ge upp kärnvapnen nu var det väl ingen som trodde. Bara det att USA ensidigt drar sig ur Inf-avtalet vilket måste ses som riktat framförallt mot Kina. Så lilla NK som sitter där som granne tar nog det säkra före det osäkra. Dock tror jag att föreställningen i hög grad regisseras från Beijing.

Nu ska jag följa med kursutvecklingen i USA och se om den återhämtar sig.
Citera
2019-02-28, 18:25
Medlem
Citat:

Edit:

Kevin Gray
‏ @DrKevinGray

Hahaha!

Det inte min analysförmåga jag anväder, bara läst innantill i Dina egna inlägg, självmål, igen!

Du proklamerar stort hat till höger och vänster, nord och syd, var någonstans hittar Du INTE FEL?

Deklarera då, en gång för alla, Din politiska hemvist och vilken ideologi Du föredrar, om Du har ryggrad nog!
Citera
2019-02-28, 18:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Hahaha!

Det inte min analysförmåga jag anväder, bara läst innantill i Dina egna inlägg, självmål, igen!

Du proklamerar stort hat till höger och vänster, nord och syd, var någonstans hittar Du INTE FEL?

Deklarera då, en gång för alla, Din politiska hemvist och vilken ideologi Du föredrar, om Du har ryggrad nog!
Man behöver inte ha någon speciell politisk hemvist för att förstå att du är en relik från det förflutna. Sitt du kvar i din fåtölj med din whiskey och din uniform och dröm dig tillbaka till fornstora dagar. Det kanske ger en viss tröst i tider av förändringar.

Om du tycker det är hat att vara emot militära interventioner och andra regime change operations så har du en väldigt skruvad form av världsuppfattning. Som tur är så sitter inte folk som du i sådana positioner längre att ni kan göra någon större skada. Och det känns förbannat bra!

Tillägg:

Eftersom det ibland förekommer tveksamheter var jag hör hemma så vill jag säga att utifrån svenskt perspektiv inte finns det minsta skäl att fortsätta att hålla NK under stränga sanktioner. Inte ett dugg skulle jag vilja påstå. Det bästa för Sverige om än marginellt vore att NK fick behålla sina kärnvapen och att fredsprocessen fortsätter utan USA:s medverkan och helst avvisning från den Koreanska halvön. Ni får gärna komma med motargument mot detta men jag har väldigt svårt att se några fördelar för Sveriges del i fortsatt konflikt. Ser en hel del nackdelar i en stegrad konflikt dock.

Och jag har väldigt svårt att som ideologisk kapitalist vara för sanktioner då jag anser att det fria kapitalistisk utbytet länder emellan är i sig fredsskapande och det motsatta konfliktskapande. Detta är en grundprincip och varje gång man gör avsteg från den får det negativa konsekvenser.
Senast redigerad av arbetet 2019-02-28 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in