2010-05-26, 00:54
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memory-leak
Nordkorea bryter alla förbindelser: http://www.svd.se/nyheter/utrikes/nordkorea-bryter-alla-forbindelser_4764607.svd

I Aktuellt rapporterade man också att Nordkorea utvisar alla sydkoreanska arbetare från den gemensamma fabriksstaden(minns ej vad den heter).
Nu behöver ju Sydkorea bara plugga ur strömmen så kan Nördkorea kamma sig när det gäller fortsatt tillverkning i de fabrikerna.

Citat:
Electrical power and telephone service is supplied from South Korea;
http://en.wikipedia.org/wiki/Kaesong_Industrial_Region
Citera
2010-05-26, 00:57
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
Inom några år åker jag gärna tillbaka till mitt hemland: Chosŏn Minjujuŭi. Hubinette är en klarspråkig man som också fått utstå rasism här i Sverige pga sitt ursprung.

Ditt hemland är Sverige troll. Du har noll förankring till NK. Du är uppvuxen med svenska föräldrar och svenska värderingar. Det är förståeligt att adopterade har identitetskris men du är inget annat än ett troll. Vill du hitta tillbaka till dina "rötter" så ska du söka till spårlöst försvunnen. Sen kan du även sluta snacka om rasism när du själv funderar på att rösta SD.
Citera
2010-05-26, 01:14
Medlem
DenEviges avatar
Citat:
Inom några år åker jag gärna tillbaka till mitt hemland: Chosŏn Minjujuŭi. Hubinette är en klarspråkig man som också fått utstå rasism här i Sverige pga sitt ursprung.
Håll tummarna för att du har ett hemland att återvända till, om den här skiten spårar ur vet man aldrig. En konflikt med kärnvapenmakter i tätbefolkade områden är ett hemskt scenario, och blir Kim pressad så trycker han på knappen.
Citera
2010-05-26, 01:18
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenEvige
Håll tummarna för att du har ett hemland att återvända till, om den här skiten spårar ur vet man aldrig. En konflikt med kärnvapenmakter i tätbefolkade områden är ett hemskt scenario, och blir Kim pressad så trycker han på knappen.

Om hans kärnvapen nu fungerar. Det enda testet dom har gjort misslyckades. Sen så fungerar kärnvapen som avskräckande och till och med en galning som Kim är rationell nog att inte avfyra först.
Citera
2010-05-26, 01:23
Medlem
litvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Inte hört talas om. Fast det skulle inte förvåna om han som ledare av sitt folk har ett antal älskarinnor undanstoppade här och där. Kanske därför han fick stroke.

han uppnår redan alla våra manliga drömmer
http://www.atimes.com/atimes/Korea/GF04Dg03.html
Citat:
Martin's coverage of women and gender relations in North Korea is also worth noting. Although Kim Il-sung appears to have been at least in part a feminist, in that he sought to bring women's education up to scratch and elevate their status by involving them in the workforce, he nonetheless possessed a virtual harem of young women selected purely for the purposes of entertaining him and Kim Jong-il. Kim Il-sung's interest in young women was not just for pleasure, but for rejuvenating himself through absorbing a young virgin's ki, or life-force, during sex. As such, it was extremely difficult being an attractive teenage girl in North Korea, lest the authorities (schools, in practice) recommend her to recruiters of the so-called "happy corps" (entertainers), or "satisfaction corps" (sexual services). Remarkably, parents were often happy for their daughters to be selected for these corps, for it would confer on them enhanced status, and therefore money. Pleasure girls retired from the corps at 22, after which they were often married off to other members of the elite. The two Kims' easy-going sex lives were in sharp contrast to the stricter social mores of North Korea's conservative society, yet another example of the leaders not practicing what they preached.

The next succession saga and the future
As a result of the existence of Kim Il-sung's "harem" and his ladies' man reputation, Martin believes the late Great Leader fathered a number of unacknowledged children. One of these may be Kim Jong-su, a seemingly junior official who Martin met on several of his trips and who officially served in North Korea's cultural affairs department, but who may in fact be a high-ranking member of the intelligence service. Another is Kim Hyon-nam, whose existence was first reported by Japan's Jiji press in August 2002. That report stated that Hyon-nam was a son of Kim Jong-il, but Martin reckons that Hyon-nam is in fact the senior Kim Il-sung's son by a nurse. Earlier this year, international news agencies reported that yet another illegitimate son of Kim Il-sung, Kim Jang-hyun, had been involved in an assassination attempt against Jong-il's oldest son, Kim Jong-nam. If infighting within the Kim dynasty continues, there might be a greater chance of the regime imploding than previously recognized.
Citera
2010-05-26, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Ditt hemland är Sverige troll. Du har noll förankring till NK. Du är uppvuxen med svenska föräldrar och svenska värderingar. Det är förståeligt att adopterade har identitetskris men du är inget annat än ett troll. Vill du hitta tillbaka till dina "rötter" så ska du söka till spårlöst försvunnen. Sen kan du även sluta snacka om rasism när du själv funderar på att rösta SD.
Nej, Sverige är inte mitt hemland och jag är ej svensk. Jag vill ej ljuga för mig själv utan erkänner vad jag är.

Troll? DFR Korea som på ett sådant förträffligt sätt står upp för sig själva mot världens imperium förtjänar mitt oreserverade stöd och det var skälet till att jag började studera landet överhuvudtaget.

Om jag är svensk är även du som kurd (född i Sverige?) svensk men så är det inte. Jag föddes inte här utan mitt hemland är Korea även om jag är tacksam för de år jag bott här i Sverige och har inget alls emot landet utan tvärtom.
Citera
2010-05-26, 01:57
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Nej, Sverige är inte mitt hemland och jag är ej svensk. Jag vill ej ljuga för mig själv utan erkänner vad jag är.

Troll? DFR Korea som på ett sådant förträffligt sätt står upp för sig själva mot världens imperium förtjänar mitt oreserverade stöd och det var skälet till att jag började studera landet överhuvudtaget.

Om jag är svensk är även du som kurd (född i Sverige?) svensk men så är det inte. Jag föddes inte här utan mitt hemland är Korea även om jag är tacksam för de år jag bott här i Sverige och har inget alls emot landet utan tvärtom.

Men du är uppvuxen utan koreanska värderingar utav svenska föräldrar till skillnad från mig och andra invandrare. Du är inte uppvuxen i NK och känner inte till den verkliga mentaliteten utan du har ett orientalistiskt perspektiv på "ditt" folk.
Korea står inte upp mot världens imperium utan dom står upp för Kim och hans familj.
Hade du haft en genuin kärlek till ditt folk hade du knappast försvarat Kims etniska rensning utav sitt eget folk. Du måste ha lite självinsikt och när man läser dina inlägg så ser man att du antingen är extremt hjärntvättad och har identitets kris genom att du är adopterad eller ett troll.

Sen så funderar du på att rösta på SD och ska knappast snacka om imperialism och rasism.

Hur som helst, utvecklingen kommer bli intressant:
Senast redigerad av Adazanim 2010-05-26 kl. 02:43.
Citera
2010-05-26, 03:21
Medlem
Memory-leaks avatar
Jag tror att den enda anledningen till att Saturos känner sig stolt över NK och gillar landet är för att han lever i ett fritt land. Det finns säkert en dröm hos honom om att bo där. Han kanske gillar att de är så självständiga(materiellt osv), den strikta ordningen, klara mål för samhället etc.

Frågan är om detta skulle hålla ifall Saturos flyttar dit. Kanske i början, då man känner sig en del av något större. Men allt eftersom man märker hur ens friheter har försvunnit(från små saker såsom att se på icke-NK-film till de större sakerna såsom att kritisera regeringen, fritt uttrycka sin åsikt, ha en annan religion) så kommer man att börja sakna dom. Problemet är att när man väl flyttat dit kommer man kanske inte därifrån.

Man saknar inte sina friheter förrän man har förlorat dom.
Citera
2010-05-26, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja, jag såg samma sak. Tror det var på www.foliehatt.nu eller på www.stalin-blowjobs.com men jag är inte säker.......

Vad ska den där kommentaren innebära? Vill du låta påskina att amerikanerna sänkte båten? Med tanke på din posthistorik är jag ganska säker på att det är det du (misslyckat) försöker insinuera........

OnT. Inte för att jag vill ha krig, men fy fan vad Giftdvärgen får pisk om han hittar på något.

Trampar jag dig på tårna. Inte nog med att du har stalkat mina meddelanden du måste även lägga en föromlämpning. Är jag viktig för dig?

Som sagt det finns mer teorier än det du hör från Tv-apparaten.
Citera
2010-05-26, 10:13
Medlem
UT64s avatar
Citat:

Du är ju tragisk mannen.. NK är en sjuk kvarleva från det kalla kriget och ju förr landet
upphör desto bättre. Jag hoppas på ett scenario av typen DDR, där landet snabbt imploderar
och sedan integreras med den friska delen, alltså SydKorea.
Det plågsamma scenariot med fullt krig mellan nord och syd kommer att sluta med Nords
utplånande som stat, men kommer att kosta 1000-tals liv och det är ju alltid skönt att slippa..
Citera
2010-05-26, 10:20
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Du är ju tragisk mannen.. NK är en sjuk kvarleva från det kalla kriget och ju förr landet
upphör desto bättre. Jag hoppas på ett scenario av typen DDR, där landet snabbt imploderar
och sedan integreras med den friska delen, alltså SydKorea.
Det plågsamma scenariot med fullt krig mellan nord och syd kommer att sluta med Nords
utplånande som stat, men kommer att kosta 1000-tals liv och det är ju alltid skönt att slippa..

Men många östtyskar upplever att det var bättre innan tyskland blev enat. Är det då den friska delen?
Citera
2010-05-26, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurex
Men många östtyskar upplever att det var bättre innan tyskland blev enat. Är det då den friska delen?
Precis. OM DFR Korea faller pga en olaglig krigsaggression så kommer troligtvis väldigt många sakna systemet precis som alla de tyskar i DDR saknar deras system nu när de blev en del av det återförenade kapitalistiska Tyskland. Detta vill många ignorera. Samma mönster finns i hela forna östeuropa. Så många har fått det sämre nu än tidigare. Speciellt de arbetande och fattiga har fått det sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in