Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-08, 13:38
Medlem
Aekkelpottas avatar
Tjena, jag har råkat ut för något riktigt weird!

Problemet är att jag förlorar utrymme på hårddisken, utan att jag lägger till något (medvetet i alla fall, vet inte om något program laddar ner skräp eller om det är något log fil som larvar sig)

Är en sån här jag har: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344091

Jag har förlorat, vet ej nu, men säkert över 10-15gb (om inte mer!) i utrymme utan att som sagt laddat ner eller lagt till något medvetet.

Mitt använda utrymme är nu 65.7 gb, markerar jag alla filer på HDD och högerklickar står det att dom tar upp 34.5gb på HDD.

Enda jag kan komma på som jag gjort sistone är att installera utorrent samt installera om wow (patcherna tog jag från broderns dator och installerade manuellt) - sen började det försvinna utrymme, och ja jag bort såg från att patcherna tar upp plats - så dum är jag inte
Vet inte om det hänger ihop, men jag spelade WoW ett tag och märkte att ungefär 4gb hade försvunnit .. kollade en stund senare och märkte att lite till försvann.

Nu imorse när jag satte på datorn hade jag 403gb ledigt på HDD, nu i denna stund som jag skriver är det 400gb.

Jag har provat diskfrag, men det hjälpte inget vidare. Håller på med en till i denna stund!
Även provat virussöka med AVG Anti-virus Free (detta lär skapa uppståndelse!) men hittade inget.

Tips?

[Edit]
Stunden jag skrev detta försvann det ytterliggare 1 gb ...
Senast redigerad av Aekkelpotta 2008-11-08 kl. 13:41.
Citera
2008-11-08, 13:50
Medlem
Andreasvbs avatar
Har du systemåterställning på?

Testa stäng av det och sätt igång den igen då frigörs allt utrymme den använt.
Citera
2008-11-08, 14:09
Medlem
Aekkelpottas avatar
Jag är lite vista-noob, var hittar jag detta?
Får prova sen, håller på felsöka HDD nu!
Citera
2008-11-08, 14:11
Medlem
Tekoppars avatar
Du råkar inte ha en viss tv gadget? Kommer inte ihåg vad den heter men ska tydligen vara någon tv gagdet som skriver loggfiler som kan bli hur stora som hälst.
Citera
2008-11-08, 15:24
Medlem
tvcasualtys avatar
Jag tror på att det är system restore som sparar återställningspunkter. Stäng av det och du får troligtvis dina megabyte tillbaka.
Citera
2008-11-08, 15:29
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Jag har varit med om samma sak, men jag hade alltid full hdd tack vare det, så fort jag tog bort något program så fylldes det med något.. Fick iaf formatera.
Citera
2008-11-08, 15:46
Medlem
Aekkelpottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Du råkar inte ha en viss tv gadget? Kommer inte ihåg vad den heter men ska tydligen vara någon tv gagdet som skriver loggfiler som kan bli hur stora som hälst.

Vet ej vad det är!
Vet dock att man ska kunna koppla in min grafikkort till TV, eller hur det nu var, känns det bekant?

Hur stänger jag av och/eller kollar logfilerna?

Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Jag tror på att det är system restore som sparar återställningspunkter. Stäng av det och du får troligtvis dina megabyte tillbaka.

Systemåterställning , som nämndes ovan?
Ska prova och stänga av, så kanske jag får mina gigabyte tillbaka

Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
Jag har varit med om samma sak, men jag hade alltid full hdd tack vare det, så fort jag tog bort något program så fylldes det med något.. Fick iaf formatera.

Och efter formatering fungerade det bra?
Får prova det som sista lösning

--

Tack för tips alla, keep 'em coming om ni vet något mer!
Senast redigerad av Aekkelpotta 2008-11-08 kl. 15:48.
Citera
2008-11-08, 15:49
Medlem
Aekkelpottas avatar
Jag provade stänga av och sedan sätta på systemåterställning, dock ej någon förändring i utrymme på HDD.

[EDIT]

Tog lite tid för den att "uppdatera" utrymmet, men nu är det tillbaka!

Thanks a lot, allihop!
Känns skönt att Flashback verkligen är en sida man kan lita på när man behöver hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in