Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-08, 11:20
Medlem
Tjenare, har fått kompisens hårddisk för jag nu ska formatera denna, men hur? Jag ska starta datorn med skivan i och sen då? när under uppstarten av datorn ska ja göra nått?

en bra förklaring tack, har läst runt lite på internet men får inge vettit svar..

Tack på förhand!
//J.S
Citera
2008-11-08, 11:25
Medlem
Big_Bites avatar
Högerklicka och välj formatera?
Citera
2008-11-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Högerklicka och välj formatera?

tyckte ja skrev att jag ville ha en bra förklaring.
Citera
2008-11-08, 12:17
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohypnololle
tyckte ja skrev att jag ville ha en bra förklaring.
Högerklicka på disken som du vill formatera och välj Formatera. Allt detta gör du genom att gå in på "Den här
datorn".
Citera
2008-11-08, 14:16
Medlem
Spikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohypnololle
Tjenare, har fått kompisens hårddisk för jag nu ska formatera denna, men hur? Jag ska starta datorn med skivan i och sen då? när under uppstarten av datorn ska ja göra nått?

en bra förklaring tack, har läst runt lite på internet men får inge vettit svar..

Tack på förhand!
//J.S

OK, du har fått din kompis hårddisk "för jag nu skall formatera denna."
Jag utgår från att du redan har en dator med ett operativsystem på t.e.x. Windows. Då kopplar du in din kompis hårddisk på någon ledig IDE/SATA-kanal, den kommer att hittas av operativsystemet, och sedan följer du bara gängse procedur för att formatera disken.
Citera
2008-11-08, 16:29
Medlem
G2rs avatar
Jag är inte jätte bra, men när jag formaterar om min dator så sätter jag in CD'en i datorn or sedan startar om, innan laddningsskärmen poppar ur ska du klicka på F. Detta kommer ta dig till formaterings menyn som sedan låter dig välja HHD, programmeringsspråk som den ska formateras på och om den ska göra det snabbt eller en full formatering. För att veta vilken partion(stavning?) du ska göra detta på, innan du startar datorn så kolla vilken av det olika HHD'na som WINDOWS filen ligger på, detta är system filerna. Låt oss säga att det ligger på C, formatera denna, men har du också dina vanliga saker här som musik etc så läg dessa på D, denna partionen kommer inte att skadas(förutsatt att viruset inte har spridit sig).
Lycka till och hoppas att jag kunde bistå med någon info av värde
Sry för eventuellla stavfel etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in