Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-07, 19:38
Medlem
Dorothees avatar
NU tänkte jag fira mitt trehundraförsta inlägg med ett gott förslag!

Man ser ju moderatorer överallt klaga på listrådar. Låsa och låsa och åter låsa.
Varför inte göra en hel avdelning som bara är till för listtrådar? alltså så fort en moderator ska låsa, kan den istället bara flytta till listtrådstråden?

Alla listrådar är faktiskt inte meningslösa..!

Sen, kanske detta är till mer för laidback, jag vet inte!
Sen, kanske detta har tagits upp flera gånger tidigare, förlåt mig!
Citera
2008-11-07, 19:52
Medlem
Kämpendahls avatar
Och med ett eget delforum för bara listtrådar skulle det naturligtvis inte bli något chattanade, utan bara rena och kvalitativa diskussioner som "uppmuntrar den intellektuella debatten"?
Citera
2008-11-08, 19:14
Medlem
Snövits avatar
Listtrådar är ok så länge man även motiverar. Detta sker sällan så listorna blir då rätt ointressanta för läsarna och låses. Jag ser inte att ett eget forum skulle göra dem intressantare.
Citera
2008-11-08, 19:38
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Listtrådar är ok så länge man även motiverar. Detta sker sällan så listorna blir då rätt ointressanta för läsarna och låses. Jag ser inte att ett eget forum skulle göra dem intressantare.

Instämmer i detta.

I "mina" forum är trådar tillåtna som kanske skulle klassas som listtrådar av någon triggerhappy moderator - MEN de ska innehålla en förklaring/motivering. S.k listtrådar kan ju faktiskt vara väldigt intressanta i vissa fall.
Citera
2008-11-09, 22:29
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Listtrådar ser man mest i musikforat där folk listar sina favoriter eller vill ha tips på musik. Enda stället där de är berättigade på FB i mitt tycke.
Citera
2008-11-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Listtrådar ser man mest i musikforat där folk listar sina favoriter eller vill ha tips på musik. Enda stället där de är berättigade på FB i mitt tycke.
Vad finns det för intressant för ett diskussionsforum i att folk listar sina favoriter?
Jag förstår att listor uppkommer om någon med en viss musiksmak vill ha hjälp, men annars så har jag svårt att förstå varför?

Jag har inte någon egentlig åsikt i frågan utan vill bara förstå. Kanske finns det någon dunderargument för såna listtrådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in