Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser2K
Helt sanslöst. Och att 83% av alla som röstat håller med!
Vart kommer detta leda? Personligen skiter jag blankt i vad fan som händer på sture men jag tror att detta bara är början på ett totalt övervakningssamhälle.
Pest och pina säger jag. PEST OCH PINA! Usch.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3714468.ab
Frågeställningen är idiotiskt, ett så allmänt påstående borde ingen med vett i huvudet kunna rösta ja till, bara att hoppas att de svarar som det nog är tänkt, att de ska tycka om det just i denna situationen är ok.
Och tja alltså kameror på allmäna platser som denna har inte ens jag ngt emot.
Överhuvudtaget så ser jag inte kameror som ett stort problem så länge de hålls från våra vägar och inte finns i hus och lägenheter mot vår vilja. Visst kamerorna bara flyttar problemen men det kan vara skönt med fredade zoner att pusta ut från det nya blattesverige från ibland.
Värre är hela FRA grejen och polisens utökade befogenheter att avlyssna folk. Vad jag förstår ska det räcka att ens ha en brottsling i sin bekantskap för att riskera att avlyssnas utan misstanke mot en själv egentligen, men man får väl hoppas att resurserna inte räcker till för överdrivet mkt sånt på ganska länge än.
Att jag just inte gillar vägkamerorna är för att de kan fås att automatiskt registrera alla medborgares resvanor, vilket är påväg och redan finns i Storbritannien, det är däremot integritetskränkande. Att filma utanför krogarna där det ofta är bråk vill jag med svara att det borde vara ok.
Tills den dag då kameror på allmäna utrymmen faktiskt kan användas till att registrera hur jag rör mig, att identifiera just mig bland alla andra anonyma prickar och sparad informationen för analys av just mig så tkr jag brottsbekämpningen(lr förflyttningen i det här fallet) vinner. Men risken är väl att detta blir en tillväjning och att det till sist blir som i minority report.. mjo svår fråga.... det bästa hade såklart varit att bara utvisa idioterna som förstör vårt för inte så länge sen välfungerande fina land.