Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-06, 14:51
Bannlyst
Hej.
Jag har skrivit ett PM till admin men jag vet inte vem som har befogenhet att göra något av min fråga om det är admin, admin2 eller någon annan.

Jag kommer inte nämna några namn då det i så fall kommer upp på google.
Mitt problem är att jag har skrivit ett inlägg (som jag fått borttaget) i en tråd i skvaller delen men om man googlar: Namn-på-mannen+flashback så i taggar (under länken) exakt det jag har skrivit.

Jag kommer som sagt inte skriva ut vem det är i denna tråd då förmodligen denna tråd också kommer upp på google i så fall och jag vill inte ha mer med det att göra.

Kan förklarar mer i PM.
Citera
2008-11-06, 14:57
Medlem
tror det ligger några dagar i googles minne, kommer försvinna snart
Citera
2008-11-06, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fatfookbob
tror det ligger några dagar i googles minne, kommer försvinna snart
På googles "about" eller vad det heter står det att man kan som ägare av X sida ta bort X information.
Citera
2008-11-06, 15:00
Medlem
Shuyins avatar
Precis som de är inne på så tror jag att det är Googles cache som har filerna kvar ett tag, men vad jag vet så försvinner dem sen om informationen är borttagen. Men det finns ju en jävla drös med IT nördar bland modsen, så kanske ska dessa svara istället...
Citera
2008-11-06, 15:00
Medlem
Gabriel Knights avatar
Lagt kort ligger tyvärr hur pinsamt det än är men som jag förstår det så är väl tråden borttagen här så då är det väl Google som inte har tagit bort indikeringen på tråden utan har den i sin cache till nästa uppdatering
Det är med andra ord Google som du måste få att uppdatera sitt index för att tråden ska försvinna ur deras cache som jag begriper det.
Citera
2008-11-06, 15:09
Bannlyst
Google anser att kvaliteten av dess webbsökningar är en extremt viktig prioritet. Därför slutar Google att indexa sidorna på din sajt endast efter förfrågan från sidornas webmaster. Denna policy är nödvändig för att försäkra att sidorna inte blir onödvändigt borttagna från vårt index.

http://www.google.se/intl/sv/remove.html

fast på http://www.google.se/intl/sv/add_url.html
kan man Vi lägger till och uppdaterar nya sidor i vårt index varje gång vi söker igenom Internet och vi erbjuder dig att skicka in din URL här. Vi lägger inte till alla inskickade URL:er och vi kan inte ge några garantier eller förutsäga om eller när de kommer att bli synliga.
Citera
2008-11-06, 15:18
Medlem
Snövits avatar
Flashback kan inte göra annat än att radera saker på Flashback. Om det kommer upp på andra ställen får du vända dig till dem.
Citera
2008-11-06, 15:45
Medlem
Gabriel Knights avatar
För att förhindra sånt här i framtiden borde man väl kunna lägga in en html-tag så att inte forumets trådar cachas i Google?

Dvs man skriver: <META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOARCHIVE">
Senast redigerad av Gabriel Knight 2008-11-06 kl. 15:51.
Citera
2008-11-06, 19:07
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
För att förhindra sånt här i framtiden borde man väl kunna lägga in en html-tag så att inte forumets trådar cachas i Google?

Dvs man skriver: <META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOARCHIVE">

Och göra så man inte kan använda Google som ersättare för sökfunktionen här? Någonstans går det en gräns och den passerades när detta förslag kom på tal.
Citera
2008-11-06, 19:49
Medlem
ChristianXs avatar
Google tar bort en sida ur sitt index om man får en HTTP 301 eller en HTTP 404 som svar. Eftersom sidan i detta fallet är kvar så kommer Googles index att uppdateras när den indexerar sidan igen, och inlägget således försvinna.

Vi agerar inte på någon information utanför Flashback.
Citera
2008-11-06, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Flashback kan inte göra annat än att radera saker på Flashback. Om det kommer upp på andra ställen får du vända dig till dem.
Och om ni skulle ta bort hela tråden? Ligger "taggarna" kvar på google?
Tråden har ju ingen användning då den är låst och slängd i papperskorgen.
Citera
2008-11-06, 20:33
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglimten
Och om ni skulle ta bort hela tråden? Ligger "taggarna" kvar på google?
Tråden har ju ingen användning då den är låst och slängd i papperskorgen.

Flashback raderar inget som inte bryter mot våra regler. Trådar flyttas istället till papperskorgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in