Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-06, 14:16
Medlem
Chowies avatar
tjena min tjej slutade plugga för ett tag sen så jag kan inte utnyttja csn rabatten, kan man "låna" någon kompis csn, "köpa datorn" på dom så att säga utan större problem`?
Citera
2008-11-06, 14:18
Medlem
Låt henne köpa datorn. Sen ger du henne det hon betalat för den och hon ger dig datorn.

Borde väl funka fint?
Citera
2008-11-06, 14:24
Medlem
Flärps avatar
Du kan låta vem som helst beställa datorn och ge denne pengarna.
Citera
2008-11-06, 14:27
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chowie
tjena min tjej slutade plugga för ett tag sen så jag kan inte utnyttja csn rabatten, kan man "låna" någon kompis csn, "köpa datorn" på dom så att säga utan större problem`?

Det funkar eftersom Apple inte gör några kontroller vem som är student eller inte.
När du köper datorn måste kompisen kunna gå in på mecenasidan eller studentkortet för att sen logga in på Apples sidor.
Citera
2008-11-06, 15:41
Medlem
gunseng2s avatar
han kan väl bara köpa den och sen ge den till dig, är väl inget problem
Citera
2008-11-06, 17:11
Medlem
men man kanske vill va med i ett register om att just jag har köpt datorn ingen annan ifall det blir problem eller att den blir stulen , kanske inte behövs men enligt min gissning så tror jag det , men är inte grejjen med csn kortet att man får typ en ipod på köpet till en mac ? det trodde jag iallfall men va vet jag :I
Citera
2008-11-06, 17:15
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myggztore
men man kanske vill va med i ett register om att just jag har köpt datorn ingen annan ifall det blir problem eller att den blir stulen , kanske inte behövs men enligt min gissning så tror jag det , men är inte grejjen med csn kortet att man får typ en ipod på köpet till en mac ? det trodde jag iallfall men va vet jag :I

Man får rabatt också, och om den blir stulen så är det väl bara att personen som köpt den anmäler?
Citera
2008-11-06, 18:21
Medlem
skinner5000s avatar
Det är inga problem alls, om något händer med den så kan ju du ta med dig kvittot som står på din kompis och lämna in datorn ändå. Garantin är inte bunden till någon person.

Sedan kan de ju knappast spåra dig eller så och om du måste lämna in den så är det ju bara att säga som det var, dvs du köpte datorn av en kompis.
Citera
2008-11-07, 00:08
Medlem
Jag har köpt 2 macar med någon annans studentkort. Lånade dennes kort och loggade in med det på www.csnkortet.se Därefter följde jag rabattlänken till Apple Store och beställde datorn i mitt eget namn med 10% rabatt. Och det är ingen som har kollat något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in