2008-11-06, 13:41
Bannlyst
Ska i februari flytta in i en trea tillsammans med min flickvän och i villkoren står att vatten ej ingår. Vad kan vattenräkningen tänkas bli i en trea med två vuxna personer som inte gör av med mer vatten än normalt? Rör det sig om några hundralappar eller?
Citera
2008-11-06, 14:22
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Ska i februari flytta in i en trea tillsammans med min flickvän och i villkoren står att vatten ej ingår. Vad kan vattenräkningen tänkas bli i en trea med två vuxna personer som inte gör av med mer vatten än normalt? Rör det sig om några hundralappar eller?

Det beror helt på era duschvanor. För två personer är en förbrukning på 200-300 liter per dygn normalt. Den högre siffran om man har tvättmaskin i lägenheten. Priset ligger på ca 500 kr/år i årsavgift för vattenmätare och ca 10-15 kr per kubikmeter. Månadskostnaden hamnar därför på mellan 120 och 180 kr per månad.
Citera
2008-11-06, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det beror helt på era duschvanor. För två personer är en förbrukning på 200-300 liter per dygn normalt. Den högre siffran om man har tvättmaskin i lägenheten. Priset ligger på ca 500 kr/år i årsavgift för vattenmätare och ca 10-15 kr per kubikmeter. Månadskostnaden hamnar därför på mellan 120 och 180 kr per månad.
Tack för infon. Och vill man vara ekonomisk så är inte att bada att föredra om jag förstått saken rätt?
Citera
2008-11-06, 14:28
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Tack för infon. Och vill man vara ekonomisk så är inte att bada att föredra om jag förstått saken rätt?

Badar du en gång i veckan så kostar det ungeför 20 kr/mån om ni inte betalar för förbrukat varmvatten. Annars brukar ett bad motsvara ungefär en halvtimmes dusch.
Citera
2008-11-06, 15:56
Medlem
Stonecakes avatar
Vi betalade ca 120kr/mån innan jag å exet separerade.Då körde vi diskmaskin,tvättmaskin å sen dusch dagligen osv...
Citera
2008-11-06, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stonecake
Vi betalade ca 120kr/mån innan jag å exet separerade.Då körde vi diskmaskin,tvättmaskin å sen dusch dagligen osv...
Jaha, men då så, då var det ju inget att oroa sig för. 120 spänn är ju kaffepengar.
Citera
2008-11-06, 19:18
Medlem
Den där frågan är omöjlig att svara på. Detta då dels varje kommun tar olika betalt dels för mätaren men även för vattnet. Sen är ju förbrukningen väldigt olika också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in