Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-05, 23:16
Medlem
Kults avatar
Jag skulle tanka crack till driver magician precis efter jag formaterat om, installerat wow och när jag startar det säger den att "Trojan-downloader.win32.agent variant" är infekterad på min dator, jag följer deras support genom att använda Kaspersky och Fixwareout.

Kaspersky används först och ber mig starta om datorn, efter att jag laddat klart XP visas den svarta skärmen där man kan se och röra muspilen. Efter det startas datorn om, jag kör i felsäkertläge kör klart Kaspersky och startar om då samma sak inträffar. Då kör jag med "senast fungerande inställningar" och då funkar det igen. Kaspersky hittar 3 virus, 94 trojaner och 174 phishing sites.

Nu kör jag Fixwareout och när jag startar wow får jag inte längre Trojan-downloader varningen längre. Efter detta har jag kört Kaspersky varannan timma och den hittar fortfarande 1-2 trojaner för varje gång jag scannar. Jag sökte på google och Flashback med hittande inget. Ibland får jag upp felmeddelanden från windows om felaktiga dll filer som Kaspersky säger är virus och tar.

HJT logg efter att ha kört med Kaspersky:

Skulle vara snällt att få lite hjälp
Citera
2008-11-06, 00:00
Medlem
927s avatar
scanna med malwarebytes, ta bort det som hittas, starta om, scanna igen, posta den loggen och en HJT logg
Citera
2008-11-06, 00:14
Medlem
Paijters avatar
Dessa är de skadliga autostarterna, men gör som 927 säger först så löser det sig:

O4 - HKLM\..\Run: [C:\WINDOWS\system32\kdkjl.exe] C:\WINDOWS\system32\kdkjl.exe

O4 - HKLM\..\Run: [846c93a6] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\uvpkkrme.dll",b
Citera
2008-11-06, 00:22
Medlem
Lightys avatar
systemåterställning....

bort med dom... bort med dom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto