2008-11-06, 18:52
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Alla jänkare är skit.....

Vi har haft klart minst problem med våra BMW genom åren, men visst, ibland händer något konstigt även där. Att de är bra visas ju även i diverse nöjdhetsundersökningar.

/capmac
Nu har jag inte en X5 men dock en bmw och den är underbar och helt felfri..
Citera
2008-11-06, 19:00
Medlem
ariers avatar
På min X5 4.8 hade jag 2 st fel. Generatorn samt att locket till lampan i baggageutrymmet lostnade en gång. Båda gick på garantin och när generatorn gick sönder så hämtade dem bilen och gav mig en ny lånebil på plats.

X5an jag har nu 3.5d har jag aldrig haft några problem.

Dock har min polare som har en likadan haft problem med både AC, styrsytem och elektronik.

Verkar som ni säger. 1000 bilar går fint sedan en som suger....
Citera
2008-11-06, 19:34
Medlem
Niders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Nu har jag inte en X5 men dock en bmw och den är underbar och helt felfri..

Jag kan inte säga mer än att hålla med till 100%, BMW krånglar aldrig.
Citera
2008-11-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Jag kan inte säga mer än att hålla med till 100%, BMW krånglar aldrig.

Haha, nej aldrig. Listan kunde göras lång men jag orkar inte.

Snarare är det för BMW så som för alla märken. De flesta bilar är helt felfria, och sedan finns det ett antal ex som krånglar utav satan. Det enda man kan hoppas är att man får en av de bra bilarna och inget av måndagsexen.
Citera
2008-11-06, 20:01
Medlem
x_776s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad_ass_Saint
Köpte för ett par år sen en sprillans X5 4.4 från Borgs Bil. Var det absolut sämsta bilköp jag någonsin gjort. Under ett så var den på verkstan 11 gånger för diverse fel. Sålde den när jag skulle jobba i USA med 200k förlust.

Tycker man om att köra en snabb SUV så rekommenderar jag varmt Cheva TrailBlazer SS med en 6L Corvette motor . Mycket billigare än X5 och betydligt snabbare. Gör 0-100 på under 6 sek. Köpte min för två år sen och har endast lämnat in den för service.

Skit i BMWs SUV:ar. Endast jänkare kan göra en riktig SUV.

MEN ALLA BILMÄRKEN HAR SÅKALLADE MÅNDAGS EXEMPLAR SÅ SLUTA DÖM UT NÅGON / Jobbar på bilverkstad
Citera
2008-11-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chupakabra
khm..
Farsans kompis har en 4.4a precis som du, har funkat felfritt sen han köpt den, tror det e en 2003a. Det e något skumt med det tyska bilbygget. 99% är sjukt bra kvalité o sen kommer det en bil som det e 100 fel på.
Det hände med en kompis morfars merca. Den gick ständigt sönder på helt sjuka ställen..
Dörrfästet går av o klämmer åt nån jävla kabel som i sin tur förstör lite av elsystemet så halva måste bytas, halva kofångaren släpper när han e ute o kör, generatorremmen var typ en förbrukningsvara på den, trors att den satt helt rätt balanserat och så, tror han blev av med 3 st. på ett år..

Det är ju praktikantbilen för fasen, den bilen dem utbildar nästkommande folk på.
Citera
2008-11-07, 11:17
Medlem
Sunners avatar
Om något så skulle man väl bojkotta förarna av X5'or då de flesta verkar ha hittat sina körkort i något Corn Flakes paket
Citera
2008-11-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x_776
MEN ALLA BILMÄRKEN HAR SÅKALLADE MÅNDAGS EXEMPLAR SÅ SLUTA DÖM UT NÅGON / Jobbar på bilverkstad

Du har rätt! förutom Toyota!
Citera
2008-11-07, 11:38
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Du har rätt! förutom Toyota!
Tyvärr även Toyota har måndagsbilar.
Citera
2008-11-07, 11:41
Medlem
locmans avatar
har haft 3st x5or varav den ena en längre period, det har funkat perfekt allihop som alla andra Bmw jag kört
Citera
2008-11-07, 12:50
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad_ass_Saint
Endast jänkare kan göra en riktig SUV.
Jänkare har även byggt BMW X5. Har några bekanta som kör X5, de tycks ha något mer vardagskrångel än vad ägarna till BMW från München och Regensburg har.
Citera
2008-11-07, 13:02
Medlem
tyvärr så är bmw's x5 en av deras sämsta bilar kvalitetsmässigt sett, kvalitetsundersökningar i europa och usa och bilprovningen i sverige ger stöd för detta. Att vissa X5or funkar perfekt utan några som helst problem säger inte mycket då kanske nån promille (eller kanske %) har svåra och dyra problem. Sånt kan man bara inte vifta bort då bmw är ett premiummärke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in