Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkerinörd
Betvivlar starkt att du fått i dig så mycket som 0.3 g genom att ta lite på fingret och stoppa i munnen. Prova att väga upp den mängden, och titta hur mycket det är. Tror inte att du behöver oroa dig för några allvarliga effekter, men det ska bli intressant att höra om du över huvud taget känner av något.
Mvh,
Kaj
Gjorde precis det och vägde upp den mängden. Jag hade inte kört så att jag tog ett fuktigt finger och stoppade ner utan jag hade mera skrapat upp en hög på fingret vilket vägde cirka 0,2g. Dock så är min våg inte så exakt när man väger så lite. Jag kände bara en liten huvudverk men det kan också ha varit placeboeffekten. Jag spydde medvetet en gång för att få upp det och drack en hel del vatten för att späda ut om det fanns något kvar.
Detta måste vara en av de dummaste och klantigaste sakerna jag någonsin gjort faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Annars är ju magnesiumsulfat eller natriumsulfat motgift, det bildar olösligt bariumsulfat.
Hur smakade bariumkloridet?
jag tänkte faktiskt göre mig en mängd natriumsulfat men sen tänkte jag. Vad är farligast. Att göra en egen natriumsulfat lösning av natriumhydroxid och svavelsyra eller att vänta och se och om jag börjar bli dålig åka till sjukhuset?
Jag valde det sista. Hade nog gått bra att räkna på mol men vet inte hur pass hälsosamt det hade varit att äta/drick natriumsulfat gjord på natriumhydroxid som är propp lösare? Inte den renaste kanske.
Kan nog inte rekommendera bariumklorid i smakväg heller. Det smakade beskt och lite som vanligt salt med. Sen en svag tonnig av gran bark med.
Men är i alla fall en udda sak man vet nu. Inte många som testat på att käka bariumklorid. Eller så är det helt enkelt för få idioter i denna värld
Men det gick i alla fall bra för mig
EDIT: Mitt 1000:e inlägg!
//fieldleaf