Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-08, 17:49
Bannlyst
visst är det drivrutinerna?

om jag laddar hem dom drivrutinerna som finns på "Hp's" sida så börjas dom installeras men sen så stängs det bara av mit i installationen.
Citera
2008-11-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av print_me
visst är det drivrutinerna?

om jag laddar hem dom drivrutinerna som finns på "Hp's" sida så börjas dom installeras men sen så stängs det bara av mit i installationen.

Du får nog installera Vista igen är jag rädd. Det ljudkort som sitter i är nog bara kompatibelt med vista. Kompisen instalerade xp på en dator som kom med vista orginal och han fick det problemet. Han fick även strul med sin Quadcore processor eftersom Quadcore bara fungerar med Vista... Så det är bara att instalera om.
Citera
2008-12-05, 03:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thisismycurse
Du får nog installera Vista igen är jag rädd. Det ljudkort som sitter i är nog bara kompatibelt med vista. Kompisen instalerade xp på en dator som kom med vista orginal och han fick det problemet. Han fick även strul med sin Quadcore processor eftersom Quadcore bara fungerar med Vista... Så det är bara att instalera om.

okej. men du vet dom här små klisterlapparna som sitter just nedanför tangentborden där det står typ "amd" osv.. där står de designed for xp "windows vista compatible"

så det borde väl vara så att när datorn köptes så fanns det xp i den? eller kan det ha varit vista i den på direkten och då har alltså någon laddat in xp eller?
Citera
2008-12-05, 21:19
Bannlyst
nu har jag installerat vista ultimate på datorn. men det står "ingen ljuduppspelningsenhet är installerad" så det kanske bara är att installera det men jag har inte hittat drivrutiner till ljudkortet som är till vista ultimate... hur ska jag göra?
Citera
2008-12-05, 23:36
Bannlyst
när jag trycker på installera så börjar den installera men efter det så kommer det upp en ruta.. det står, "error executing the specified program- c:\swsetup\sp36683\setup.exe"

varför?
Citera
2008-12-06, 00:36
Bannlyst
glömde säga att jag använde vista enterprice för att försöka installera för att inte ultimate fanns i listan att välja. över operativsystem
Citera
2008-12-06, 01:01
Medlem
Jag tror inte att det är pga ditt ljudkort inte är kompatibelt med vista. jag har nämligen exakt samma problem. Fast jag har dual-boot. ljudet funkar bra på vista men exakt som för dig när jag startar i xp. ljudkortet är inbyggt i moderkortet och känner en med likadant moderkort och för henne är det inge problem i vista.
jag har även testat med nyaste drivrutinerna.
Citera
2008-12-06, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Jag tror inte att det är pga ditt ljudkort inte är kompatibelt med vista. jag har nämligen exakt samma problem. Fast jag har dual-boot. ljudet funkar bra på vista men exakt som för dig när jag startar i xp. ljudkortet är inbyggt i moderkortet och känner en med likadant moderkort och för henne är det inge problem i vista.
jag har även testat med nyaste drivrutinerna.

men ja har nyligen haft xp. typ 8 timmar sedan hade jag xp och det gick absolut inte då heller. vet inte om den här datorn kan ha vista ultimatum eftersom när man ska ladda hem drivrutiner så finns inte vista ultimat med på listan över operativsystem. det känns konstigt ifall ljukortet skulle vara paj eftersom när det kommer upp ett windows felmeddelande så låter det typ ett "pip" och om ljudkortet skulle vara paj så borde moderkortet vara paj :S
Citera
2008-12-13, 16:24
Medlem
diedarlings avatar
Har lite samma problem... uppgraderade till service pack 1 och nu får jag inte ljud... kollar jag i kontrollpanelen under "ljud" så står det bara "inga ljudenheter installerade"

hur fan åtgärdar jag detta?

*edit: hur kan jag se vilket ljudkort jag har?
Senast redigerad av diedarling 2008-12-13 kl. 16:45.
Citera
2008-12-13, 16:33
Medlem
sommarlovs avatar
Ett intessant expriment vore att starta datorn på en Ubuntu Live-CD, har du ljud då, ja då vet du att själva ljudkortet fungerar.

Kör också Windows update, anpassad, så kanske den hittar ljudkortet.
Citera
2008-12-13, 16:42
Medlem
diedarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ett intessant expriment vore att starta datorn på en Ubuntu Live-CD, har du ljud då, ja då vet du att själva ljudkortet fungerar.

Kör också Windows update, anpassad, så kanske den hittar ljudkortet.

Vad är ubuntu live-cd?
Fick inga skivor eller någonting med datorn... och har kört windows update
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här