2017-10-06, 20:52
Medlem
wwrs avatar
Jag får i alla fall intrycket av att MSM är rädda för Borg. Det var förmodligen en idiotgrej han gjorde. Men MSM verkar aldrig kunna sluta kommentera den. Det var någon anspelning på det idag igen i Aftonbladet. Även om man bortser från idiotgrejen han gjorde så kanske han har lite mer karaktär och utstrålning än andra politiker (som t.ex. Kristersson). Det är väl inte vad MSM direkt uppskattar hos politiker. Var han inte tvåa ett tag (efter Bildt) i populäritet hos M-ombuden på senaste stämman? Men han har ju också tvekat om invandringen, vilket betyder bye bye i media och därmed i politiken.
Senast redigerad av wwr 2017-10-06 kl. 21:03.
Citera
2017-10-08, 09:23
Moderator
Dr Kings avatar
Kuk-Anders fyller 50 i januari 2018. Tror ni han kommer ställa till en jättefest med fri bar då? Media lär nog i alla fall bevaka dagen noga för att med bilder kunna visa ännu en drängfylla av den gode Anders.
Citera
2017-10-08, 15:02
Medlem
Någon sanning i det påstående att han skulle "söka hjälp" för sina "problem" ???
Citera
2017-10-11, 08:14
Medlem
Jofs avatar
Såg honom i STV 2 i Forum om ekonomi i går. Han vred sina händer hela tiden!

Men i övrigt verkade han samlad. Men händerna avslöjade honom. Plågad, rädd, konfliktfylld. Var det troligen symtom på. Och han hade inte vett att dölja händerna heller. Liksom höll dom framför sig i talarstolen. Omedvetet budskap? Se hur jag lider? Se vad ni gjort mig?
Pinsamt att se.
Det var nog vad alla såg och tänkte på i den glest besatta salen. Mer än hans tal om transfereringar. Varför man nu inte kan säga överföringar? Märkvärdighetssjukan ant.
Citera
2017-10-11, 09:58
Medlem
ElakaSofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Såg honom i STV 2 i Forum om ekonomi i går. Han vred sina händer hela tiden!

Men i övrigt verkade han samlad. Men händerna avslöjade honom. Plågad, rädd, konfliktfylld. Var det troligen symtom på. Och han hade inte vett att dölja händerna heller. Liksom höll dom framför sig i talarstolen. Omedvetet budskap? Se hur jag lider? Se vad ni gjort mig?
Pinsamt att se.
Det var nog vad alla såg och tänkte på i den glest besatta salen. Mer än hans tal om transfereringar. Varför man nu inte kan säga överföringar? Märkvärdighetssjukan ant.

Att två sina händer:

Två sina händer
frånsäga sig allt ansvar för en utförd handling
"Jag tvår mina händer!" ropade kejsaren. "Jag befallde inte att detta skulle ske!"(från Wiktionary)

Kroppsspråk är avslöjande. Men Anders fixar det nog bara han verkligen söker hjälp.
Senast redigerad av ElakaSofia 2017-10-11 kl. 10:01.
Citera
2017-10-11, 12:26
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakaSofia
Att två sina händer:

Två sina händer
frånsäga sig allt ansvar för en utförd handling
"Jag tvår mina händer!" ropade kejsaren. "Jag befallde inte att detta skulle ske!"(från Wiktionary)

Kroppsspråk är avslöjande. Men Anders fixar det nog bara han verkligen söker hjälp.

Jo, men han VRED sina händer runt varandra oupphörligen.
Citera
2017-10-11, 14:12
Medlem
ElakaSofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jo, men han VRED sina händer runt varandra oupphörligen.

Ja det är samma rörelse som man gör då man tvår=tvättar dem. Kroppsspråket funkar så.
Hålla händerna framför könet, eller ta fram könet, kroppsspråk som säger olika saker, inte sällan omedvetet till och med för utövaren men avslöjande.
Hjärnan/det dolda psyket, styr kroppen utan att vi är medvetna om det vid vissa tillfällen.
Citera
2017-10-19, 05:04
Medlem
asgamarnas avatar
Vad gör Kuk-Anders nu?

Måste vara skönt med #metoo hysterin för Kuk-Anders, lite fokus på andra svin för en gångs skull.
Citera
2017-10-21, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asgamarna
Vad gör Kuk-Anders nu?

Måste vara skönt med #metoo hysterin för Kuk-Anders, lite fokus på andra svin för en gångs skull.

Anders Borg är ett i -meteoo gänget. Skillnaden är bagatell mellan muntligt och fysiskt förnedring.
Citera
2017-10-21, 22:06
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Vad gör Kuk-Anders nu?

Han är väl ihop med den där Dominika från Army of lovers, har jag hört. Säkert skönt för honom att fokus är på annat nu, ja.
Citera
2017-10-22, 10:07
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Vad gör Kuk-Anders nu?

Någon som sett honom live nyligen? Eller ligger han och trycker fortfarande. Borde ju inte var så kul att gå och handla i affärer när alla känner igen honom. Premiärer?
Citera
2017-10-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Någon som sett honom live nyligen? Eller ligger han och trycker fortfarande. Borde ju inte var så kul att gå och handla i affärer när alla känner igen honom. Premiärer?

Det Anders Borg nu får lära sig in på skinnet är hur det samhälle han är medskyldig till att skapa, och inte ens hade någon tanke på att ändra på när han själv hade makt, fungerar i det enskilda fallet! Ett samhälle vi alla andra fått stå ut med, och hur det är för individen i praktiken. För Anders Borg måste det vara en chock att plötsligt fanns det ingen pressetik som skyddade just honom!

Vi vanliga människor får inte rättvisa, i ett rättssystem i fritt fall, men beträffande Anders Borg är det ingen skada, för nu straffas han med utfrysning, som faktiskt är ett mer kännbart straff.

Vi har en skendemokrati för vanligt folk, där vi inte får kritisera folk med olika skydd inom ett kollektiv, som politiker, journalister, advokater, poliser m.m, eller ens påtala när dessa skyddade personer begår brott. Om det Anders Borg har gjort inte är ett brott, så är det ytterst olämpligt beteende, i kretsar som inte är gränsöverskridande.

Hela denna sak visar på hur nyhetsflödet smög sig in all media, genom tidningar vi vanliga medborgare inte hade en aning om att de existerade. De som fick fram nyheten om hur Anders Borg beter sig bland folk, visste att de måste vara listiga om de ville få fram nyheten till offentligheten.

Det händer saker i Sverige nu som Anders Borg får känna in på bara skinnet och i plånboken. Medborgarna har tagit makten beträffande nyhetsflödet för folk är så trötta på dubbla budskap och all denna skenhelighet. Det handlar om bilden av Sverige och om trovärdighet som handelsvara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in