2017-08-07, 23:30
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Borg är inte längre offentlig person och vem fan bryr sig vad han eller andra gör på sina privata fester?

Enligt honom själv sitter han ju i telefon med "finansministrar och centralbankschefer från hela världen" för Kinneviks räkning, så han är i mycket hög grad fortfarande en offentlig person. Även kickad från Kinnevik och Citigroup kommer hans erfarenhet som finansminister att vara värdefull för den som vill kapitalisera på hans politiska nätverk. Med lite tur kanske han hamnar på Postkodslotteriet, där både Margot Wallström och Per Schlingman hamnade. Ex-politiker upphör aldrig att vara offentliga personer så länge dom inte pensionerar sig från offentligheten.
Citera
2017-08-07, 23:30
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Om han vore oskyldig så hade han inte behövt avgå och han hade inte behövt någon utredning. Det är klart att Citigroup och Kinnivik har bett om en redogörelse från AB om vad skett. Då måste han lägga korten på bordet och konsekvensen av det är han han blir ombedd att avgå.
Han hade nog tvingats avgå även om en del av beskyllningarna vore falska!

Företag måste vårda sitt anseende.
Skanalen är det största problemet. Vad som verkligen skett är underordnat.
Citera
2017-08-07, 23:35
Medlem
Rikskrim08s avatar
"Nu också i Financial Times. Jag fruktar att detta kan bli Anders Borgs mest bestående eftermäle. Jag skriver fruktar eftersom jag tycker det i så fall vore ett grymt öde, självförvållat eller inte, som säger något om den sköra tråd som värderingen av ett offentligt liv hänger på i nätarkivens och de (a)sociala mediernas tid." //Göran Rosenberg
Citera
2017-08-07, 23:37
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Enligt honom själv sitter han ju i telefon med "finansministrar och centralbankschefer från hela världen" för Kinneviks räkning, så han är i mycket hög grad fortfarande en offentlig person. Även kickad från Kinnevik och Citigroup kommer hans erfarenhet som finansminister att vara värdefull för den som vill kapitalisera på hans politiska nätverk. Med lite tur kanske han hamnar på Postkodslotteriet, där både Margot Wallström och Per Schlingman hamnade. Ex-politiker upphör aldrig att vara offentliga personer så länge dom inte pensionerar sig från offentligheten.

Den här definitionen av "offentlig person" kanske du delar med många andra. Jag vet inte. Men mig lyckas du inte övertyga.

Jag förstår inte vad det skulle spela för roll om han är en offentlig person eller inte.

Han var ändå en företrädare för bl.a Kinnevik och Citigroup. Han är en person av offentligt intresse av den anledningen, av varumärkesskäl, i egenskap av ledande företrädare för stora viktiga företag - inte därför att han skulle ha/haft något offentligt ämbete eller uppdrag.
Senast redigerad av defenseur 2017-08-08 kl. 00:03.
Citera
2017-08-07, 23:43
Medlem
dialektikers avatar
Med facit i hand, anade vi inte förfallet redan då han blev tillsammans med den depraverade polskan? Det som hände nu var bara att han spelade ut hela registret av hur ful gubbe han blivit (men Alexander Bard tycker att han har blivit en kul gubbe).
Citera
2017-08-07, 23:45
Medlem
Låt gubbstackarn vara. Jag tror också att det är ett bestående eftermäle och just därför inte mindre tragiskt. Fanskapet är offer för hela vår sexkultur...vad tror ni Sir Winston Churchill och hans Lady Clementine delade för skabrösa hemligheter.? En snopp är inte hela världen, synd att det ger ett visst apliknande intryck och att barn som ev hade en idol/förebild fick byta, t ex Justin Bieber el likn
Citera
Medlem
Alltså: Det här med offentlig person. Anders Borg ser uppenbarligen sig själv som en offentlig person annars hade han inte via facbook offentliggjort sin famösa ursäkt. Bra, då var det slutdiskuterat rörande denna aspekt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Om han vore oskyldig så hade han inte behövt avgå och han hade inte behövt någon utredning. Det är klart att Citigroup och Kinnivik har bett om en redogörelse från AB om vad skett. Då måste han lägga korten på bordet och konsekvensen av det är han han blir ombedd att avgå.

Jag antar att han fått hjälp av någon som hade minnen från händelsen.
Citera
2017-08-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Mer praktiskt också - i alla gästhus finns inte toalett.

Anders Borg känns inte som någon som skulle dra sig för att kissa i en blomkruka om toalett saknas, så det lär inte ha varit det stora problemet.
Citera
2017-08-07, 23:49
Medlem
dialektikers avatar
På Alexander Bards fest är ändå Anders Borg bjuden . (Jag försöker räkna kompisarna han har kvar.)
Citera
2017-08-07, 23:51
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
Anders Borg är farlig och borde låsas in under förundersökningen, tills brotten lagförs och döms av domstolen. Han satt skräck i svenska folket, societeten, barnen på festen därför ingen av brottsoffren, målsägaren, vittnen vågar kontakta polisen för att berätta om brotten. Det finns anledning att ta på allvar hans agerande och fundera över vad det kan leda till vid hans nästa konflikt med någon. Kombinationen av att när han dricker, använder eventuellt knark i medicin i form av amfetamin eller i övrigt, beter sig aggressivt, visar hat offentligt mot kvinnor genom förnedring, hotar folk som tillrättavisar, kritiserar hans odrägligt beteendet och/eller avvisar honom gör honom oberäknelig och farlig. Turturduvorna anklagar nu säkert varandra för diverse felaktiga ageranden innan, under, efter festen och efter avslöjandet av drömmannens beteende på festen. De är beroende av varandra och måste hålla masken utåt. Att ha gemensam bostad i en sådan situation är påfrestande.
Du låter som en representant från FI som gärna ser sin chans när det gäller män. Jag är för ett rättvist samhälle, men ogillar starkt när folk döms utan rättegång.

Mycket av det du skrivet i inlägget är hittepå för att om möjligt sprida ditt hat mot Borg.
Ingen här var på plats och ingen här kan således veta exakt vad som hände på festen. Likt förbannat skrivs det överdrifter om Borg ,som du gör allt för att sprida.

Tveksamt om den här historien ens kommer att gå till rätten.
Utan vittne eller anmälan från festdeltagare kan det bli än svårare att nå dit. Att folk skulle vara rädda för Borg tror jag inte ett skit på
Citera
2017-08-07, 23:54
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Den här definitionen av "offentlig person" kanske du delar med många andra. Jag vet inte. Men mig lyckas du inte övertyga.

Jag förstår inte vad det skulle spela för roll om han är en offentlig person eller inte.

Vem fan bryr sig om vad du tycker ifall han är en offentlig person eller inte? När nyheten når Financial Times spelar det dock en väldigt stor roll för dom styrelser han sitter i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in