Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-02, 19:33
Medlem
WennströMs avatar
När jag sitter på hemisodr ibland genom internetexplorer så blir min muspekare plötsligt till en Ghostbusterslogo utan spöket, blir till ett rött danskt "ö", en stoppskylt, en... ring med snett streck genom. Vad är det som händer då? Jag kan liksom inte klicka någonting och jag är livrädd för spyware. Det är i princip datorvirus, FRA och ryska krigsframsteg som skrämmer mig mest av allt.

Någon som vet vad som händer? Tänker datorn, blockar den en pop-up eller tar en mystisk trojan över min dator??
Citera
2008-11-02, 19:51
Medlem
Ratchers avatar
testa sök igenom datorn.
Citera
2008-11-02, 20:58
Medlem
Ducimuss avatar
Skanna datorn med, superantispyware eller malwarebytes. Ladda ner, uppdatera, scanna och ta bort eventuella skadliga program. Starta om datorn och skanna igen.
Senast redigerad av Ducimus 2008-11-02 kl. 21:01.
Citera
2008-11-02, 23:23
Medlem
Borghrails avatar
Om du markerar någons avatar här i forumet och försöker dra den åt sidan, så får du den cursorn/pekarikonen - Windows/IE = virus/spyware... ja kanske, men jag skulle inte känna mig direkt hotad i detta läget.
Citera
2008-11-03, 17:27
Medlem
WennströMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borghrail
Om du markerar någons avatar här i forumet och försöker dra den åt sidan, så får du den cursorn/pekarikonen - Windows/IE = virus/spyware... ja kanske, men jag skulle inte känna mig direkt hotad i detta läget.

Mm, det blir nästan precis sådär, förutom att diametern på cirkeln är någon pixel mindre och den är röd istället för svart. Så är nog strecken något tjockare, tror jag. Men kan det vara om RAM-minnet inte räcker för att ladda någonting, eller för att datorn blockar någonting som automatiskt går i bakgrunden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in