2008-11-03, 14:16
Medlem
bona officias avatar
Var det möjligtvis så att det var vin-gummin du mulade i dig?

2008-11-03, 17:58
Medlem
ºAluminiumºs avatar
Samma här, mår pyton av för för mycket godis, nästan så man vill sätta 2 fingrar i halsen >.< men "för mycket" är inte för mycket alls... 2 hg kanske. Samma sak med Chips, min mage blir galen och sväller upp som en ballong
2008-11-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korniz
Jag har också hört det här om sömnen, att ju senare man somnar ju längre behöver man sova, men vad beror det på? Är det nånting med ljuset, att man inte sover lika "effektivt" när det är ljust omkring en? Eller är det att man när man talar så antar att man har en "normal" dygnsrytm och då varit vaken för länge om man somnar frammåt småtimmarna? Någon som kan upplysa oss?

Kroppen "vet" att den ska sova efter 12~~
Spelar ingen roll hur länge man jobbat natt, kroppen vill sova kl 12 i vilket fall.
Finns egentligen ingen ide att träna när man är vaken på natten heller eftersom kroppen är i vila, uppmärksamheten blir sämre etc.
Kan tänka mig att det är mindre effektivt att sova på dagen också eftersom man är så ur rytm

Lite offtopic dock
2008-11-03, 19:26
Medlem
kornizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaftw
Kroppen "vet" att den ska sova efter 12~~
Spelar ingen roll hur länge man jobbat natt, kroppen vill sova kl 12 i vilket fall.
Finns egentligen ingen ide att träna när man är vaken på natten heller eftersom kroppen är i vila, uppmärksamheten blir sämre etc.
Kan tänka mig att det är mindre effektivt att sova på dagen också eftersom man är så ur rytm

Lite offtopic dock

Ja lite OT men hoppas det e ok. Nu kommer lite gamla psykologi-studier tillbaka till mig. Kroppen har en "klocka" som kan berätta ifall det är dags att sova även om klockor, dagsljus etc tas bort. Fast det roliga är att den går fel, om jag inte minns fel gick det 25-26timmar på ett "kroppsligt" dygn.

Nån som vet om nån forskning finns som tyder på att man sover sämre efter 12?
2008-11-03, 19:27
Medlem
Så här är dets avatar
Jag har aldrig blivit bakis av godis, men däremot om jag dricker 4-5 koppar kaffe innan jag går och lägger mig, och det händer Jag tror att det är en kombination av dålig sömn och uttorkning. Jag har faktiskt märkt att det går bättre om jag dricker mycket vatten innan jag lägger mig, precis som alkohol.

Jag blev även bakis när jag gick runt och åt Red Energy en hel kväll som smågodis.
2008-11-03, 19:28
Medlem
R.Rs avatar
Tycker det inte verkar speciellt konstigt att må dåligt om man suttit uppe till 4 och smällt i sig en massa godis. Förmodligen skulle man kunna få samma effekt av i princip vad som helst. Det är inte meningen att man ska tokäta av något och sova för lite, gör man det får man räkna med att inte må så bra nästa dag.

Har aldrig känt mig bakis av att äta godis. Visserligen beror det väl lite på vad för mängder vi pratar om, men 5-6 hg har jag säkert tryckt i mig nån kväll.
Har bara mått illa tillfälligt, inte känt nåt sen. Pratar vi om mer rimliga mängder som 2-3 hg har jag aldrig erhållit någon bieffekt.
2008-11-03, 19:40
Moderator
vfs avatar
Trådar om bakrus postas med fördel i medicin/hälsa vilket
tydligt framgår om man läser "regler för alkoholforumet"/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem