När det kom till kritan och tredje riket expanderade fick nazisterna vara mer pragmatiska och tummade på rasbegreppen i sina egna syften.
I ett imperium finns ofta olika etniska grupper och nazisterna var faktiskt ganska internationella i sin syn.
I valet mellan att bygga upp ett tredje rike och kravet på rasrenhet fick ofta uppbyggnaden av Riket prioritet.
Det var nog bara Hitler själv som var dogmatisk, och även självaste Himmler med sin romantiska syn på germaner och arier fick även han se verkligheten och bli pragmatisk.Muslimer antogs som Soldater inom Waffen SS
Jag förstår inte riktig sverigedemokraternas inställning i frågan om EU...!!
Nazismen var internationell och inte så nationell, och inåtvänd som många vill ha den till.
Waffen SS samlade soldater från hela Nordeuropa och även några förband från "ickeariska folk".
Många gånger var det för soldaterna inom waffen SS rädslan för kommunismen som var det gemensamma nämnaren samt tron att det var en kamp för västerlandets försvar mot "asiens horder".
Det kan ju inte förnekas att nazisterna var antisemiter men i övrigt har jag svårt att tro att de tog rasbiologin så allvarligt som vi idag vill tro.
Slaviska folk var inte populära i Hitler ögon men jag tror det främst var maktpolitiskt då dessa folk stod i vägen för tredje rikets expansion österut och mindre en fråga om rasbiologi.
Hade Tyskland vunnit kriget så hade nog rasbiologin tonats ner för att hålla ihop Riket och blivit mer pragmatiska och istället mött det öde som nu blev Sovjetunionens.
Stelnad korrupt auktoritär regim som tvingat anpassa sej till nya tider och blivit ett germansk imperium snarare än ett tyskt där även "ickegermanska" folk som ungrare och finnar varit inkluderade.
Kanske även allierad med Frankrike och Storbrittanien.
Fjärde riket = EU...?
Ett tyskt Europa eller ett europiserat Tyskland..?
Vad skulle hända om Tyskland lämnade EU tror ni..?
Tillbaka till 1914 tror jag.
För skojs skull kan man ju upplysa om att ordet Iran och arier har samma ursprung i betydelsen "ariernas folk"
Iranierna är ju om inte indoeuropeer så indoariska folk.
Kolla Wikipedia.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Iran
http://sv.wikipedia.org/wiki/Arier