2008-11-06, 07:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godisgruvan
100% på det? av vad jag förstått så är det faderns lägenhet som TM bott i , men fadern är sällan där då han jobbar på annan ort.
Kan jag haft så fel? Den som sa det till mig var nämligen TM för ett ganska bra tag sedan, nåja även det kan ju ändrats...

Edit: men vi är tämligen säkra på att detta fallet och fallet Carolin inte har något som helst med varandra att göra mer än kommunen det skett i av det vi vet med säkerhet nu.
100% säker på att pappan bor i byn, däremot så säger dom att S*ne hyrde lägenheten åt sonen pga att han hade lättare att få kontrakt av hyresvärden(LKAB/fab) än sonen.
2008-11-06, 07:51
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Vad menas med restriktioner? fotbojja? i realitet nästan ingenting?

Han sitter väl häktad, så någon fotboja lär inte behövas. Handlar väl snarare om att se till så att han inte får läsa tidningar eller träffa vem som helst, för att undvika att han snappar upp information om hur det går i utredningen.
2008-11-06, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man ska kanske inte diskutera så särskilt mycket utifrån obekräftade rykten, men ett sätt som tre knivstick skulle kunna bli till dråp, är om de båda fajtades och också hon hade nån form av tillhygge.

Det finns en annan lösning på det hela också.

Det kanske var gammal hederlig "harakiri"?

Han ville avsluta förhållandet och i kombination med någon form av drog så går det riktigt fel..

Låt oss avvakta med att döma innan det är fastställt vad som egentligen hände.
2008-11-06, 17:36
Medlem
SnOus avatar
...

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=4133695
2008-11-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnOu
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=4133695

Citat:
Dråpmisstänkt 23-åring frisläppt

Den 23-årige man som suttit häktad på sannolika skäl misstänkt för dråp på sin 19-åriga flickvän släpptes i dag på fri fot.

- Han har inte gjort sig skyldig till något brott, snarare tvärtom, säger hans försvarare Jens Arnhof.

Den 23-årige mannen häktades på onsdagen på sannolika skäl misstänkt för dråp på sin 19-åriga flickvän. Mannen har nekat till brott och berättade sin version av nattens händelser vid häktningsförhandlingarna på onsdagen.

- Uppgifterna är genomgående väldigt enkla att verifiera och jag har en förhoppning om att polisen ska kontrollera dessa, sa då mannens försvarare.

- Polisen har idag kontrollerat hans berättelse som han i går lämnade vid häktningsförhandlingen. Kontrollen har visat att natten har förlöpt som han berättat, säger Jens Arnhof till NSD på torsdagen.

Då undrar man ju verkligen vad det egentligen är som har hänt i lägenheten?
2008-11-06, 17:57
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

Självmord ?

PVs advokat säger:
Citat:
Ingen brottsmisstanke kvarstår mot 23-åringen.
- Jag utgår ifrån att det här målet är avslutat. Däremot har min klient rätt till ersättning och det kommer jag att råda honom att begära från staten. Främst av hänsyn till kvinnans anhöriga vill jag i övrigt inte kommentera saken., säger Jiens Arnhof.
http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4322586
2008-11-06, 17:58
Medlem
tyrolerhattens avatar
Motsvarande artikel i Norrbottenskuriren.

"Främst av hänsyn till kvinnans anhöriga vill jag i övrigt inte kommentera saken., säger Jiens Arnhof [dvs 23-åringens försvarsadvokat]."
En antydan att hon själv gjorde det?

EDIT: Tvåa på bollen.
2008-11-06, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Självmord ?

PVs advokat säger:

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4322586

Jo allt tyder ju givetvis på det nu men jag menade mer specifikt vad som faktiskt hände.
2008-11-06, 18:29
Medlem
RedXs avatar
Som vanlgit skrivs det en jävla massa om brottet när man har en misstänkt. När det sedan visar sig att det inte var ett brott förmår tidningen knappt publicera en notis om det hela. Riktigt svagt...
2008-11-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

Ungefär vad som jag skrev ett par inlägg ovanför ditt...
2008-11-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Ungefär vad som jag skrev ett par inlägg ovanför ditt...

Menar du att det var såhär det gick till?

Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Det finns en annan lösning på det hela också.

Det kanske var gammal hederlig "harakiri"?

Han ville avsluta förhållandet och i kombination med någon form av drog så går det riktigt fel..

Låt oss avvakta med att döma innan det är fastställt vad som egentligen hände.
2008-11-06, 18:58
Medlem
P4iNs avatar
http://ceciliabeckroth.wordpress.com/2008/11/03/kand-bloggare-mordad-i-gallevare/

Somliga har ju en hel del att äta upp nu när han är släppt på fri fot...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in