Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-01, 21:23
Medlem
Hpnotiqs avatar
Hej!

Jag formatera min brors dator pga virus, nu efter jag installerat WinXp SP2 Pro så hittar jag inte lokala nätverk, eller de kommer inte fram! (Bara 1384-anslutningar & Trådlös nätverkanslutningar)

Har provat med att installera (drivers) från Microsoft, Nvidia och HP men ingen verkar få den att komma fram, kan nån hjälpa mig med hur man kollar saker o ting och vad som skall göras? Provade med Unknown Device Identifier men fattar noll.

Datorn är

HP Pavilion w5570.swe

AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual
Core Processor 4200+
2.21 Ghz, 2.00 GB RAM
PAE

Tack i förhand!
Citera
2008-11-01, 23:57
Medlem
f.d. pzhukkes avatar
Det verkar ju inte som att ditt nätverkskort fungerar riktigt, eller hur?

Gå in på Enhetshanteraren och kolla om det ligger under Nätverkskort.
Förmodligen kommer det inte att göra det, utan ligger under Ökända Enheter (eller vad det heter, det är ett gult frågetecken som ikon i alla fall).

Om det nu gör det, så högerklicka, egenskaper, sen uppdatera drivrutinen bara.
Detta förutsätter ju att du vet vad du har för nätverkskort och att du har laddat ner de senaste drivrutinerna för kortet.
Citera
2008-11-02, 03:29
Medlem
Hpnotiqs avatar
Tack det fixade sig, dock så har jag problem nu med att ljudet inte kommer fram, precis som förra so försöker jag med alla Microsoft update, HP-driver och konstigt nog ingen verkar få den jävla ljudet fram. Microsoft kan inte ens hitta att de saknas ljud. Ljud-grejen är integrerat, kanske va dumt att formatera och borde kört med virus istället, hade ljud iaf

Sista gången jag köpte HP!
Citera
2008-11-02, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hpnotiq
Tack det fixade sig, dock så har jag problem nu med att ljudet inte kommer fram, precis som förra so försöker jag med alla Microsoft update, HP-driver och konstigt nog ingen verkar få den jävla ljudet fram. Microsoft kan inte ens hitta att de saknas ljud. Ljud-grejen är integrerat, kanske va dumt att formatera och borde kört med virus istället, hade ljud iaf

Sista gången jag köpte HP!

Fan va alla ska fomatera, vid minsta fel.
Citera
2008-11-02, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musens
Fan va alla ska fomatera, vid minsta fel.
Precis. Och fattar man inte att det behövs drivrutiner till grejjerna, och ser till att man har dom innan man ger sig på att formatera så ska man nog ge sjutton i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in