Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av texo
Skulle "Politik och barnsagor" då också vara okej enligt dig?

Men det är ju ändå något som faktiskt stämmer
Citera
2008-11-03, 02:21
Bannlyst
Well maybe , men trots det så kommer den kombinationen garanterat ändå aldrig att sjösättas.

För tydlighetens skull borde "Feminism" separeras från "Jämställdhet" pga att de (i princip) enda som anser att de skilda ämnena hör ihop är feministerna själva (typ vTrill och Schyman).

(Scientologerna står på kö för namnet: "Scientologi och sanning" )
Citera
2008-11-03, 02:22
Medlem
503s avatar
Citat:
Skulle "Politik och barnsagor" då också vara okej enligt dig?

Ja, de bägge sakerna är ju faktiskt samma sak.

Nej, vad jag menar är att ideologisk feminism inte är samma sak som jämställdhet, i mitt tycke.
Däremot så inkluderar feminism många tankar om jämställdhet, så jag kan förstå att man valt att ha dem i samma forum.

OM det däremot fanns tillräckligt med underlag för två forum (vilket jag inte vet om det gör) så hade den bästa lösningen, enligt mig, varit om man delat forumet i två delar - ett för jämställdhet, och ett för feminism.
Citera
2008-11-03, 06:19
Medlem
Citat:
Well maybe , men trots det så kommer den kombinationen garanterat ändå aldrig att sjösättas.

För tydlighetens skull borde "Feminism" separeras från "Jämställdhet" pga att de (i princip) enda som anser att de skilda ämnena hör ihop är feministerna själva (typ vTrill och Schyman).
Så vi ska ha två forum? Inte en jävel kommer veta vart han ska posta vad.
Citera
2008-11-03, 09:39
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Nej, vad jag menar är att ideologisk feminism inte är samma sak som jämställdhet, i mitt tycke.
Däremot så inkluderar feminism många tankar om jämställdhet, så jag kan förstå att man valt att ha dem i samma forum.

OM det däremot fanns tillräckligt med underlag för två forum (vilket jag inte vet om det gör) så hade den bästa lösningen, enligt mig, varit om man delat forumet i två delar - ett för jämställdhet, och ett för feminism.

Det finns inte underlag för två forum. När feminism eller jämstäålldhet diskuteras så kommer alltid frågeställningarna in på varandra. En del anser att de är samma sak och många anser att feminism inte alls har med jämställdhet att göra dock bör de ligga i samma forum då diskussionerna rör båda.
Citera
2008-11-03, 10:26
Medlem
johnny_viciouss avatar
ot raderat, EtterP: här diskuterar vi själva namnet, inte huruvida feminism är jämställdhet.

//Mod
Citera
2008-11-03, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d1rtj4m
Kanske varit battre om forumsdelen hette "feminism eller jamstalldhet?" i stallet for som nu "feminism och jamstalldhet".

Aven om inte namnet "feminism och jamstalldhet" behover betyda att det ar samma sak, kan namnet trots allt ge felaktiga associationer, battre att vara tydlig med att de inte ar samma sak.

Varför inte "Antifeminism och Jämställdhet"?

Det vore det enda rätta med tanke på majoritetens åsikter!
Citera
2008-11-03, 11:08
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtterP.
Varför inte "Antifeminism och Jämställdhet"?

Det vore det enda rätta med tanke på majoritetens åsikter!

För att det är feminismen man diskuterar (även fast man är emot den).
Citera
2008-11-03, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
För att det är feminismen man diskuterar (även fast man är emot den).

Men om jag har förstått rätt så är topic inte vad man diskuterar där, utan vad man diskuterar här?

Alltså vad man anser om namnet på forumet. Skall det vara "och" eller "eller" i namnet på forumet. Och då borde man väl i rimlighetens namn få diskutera/argumentera för sin åsikt?

Men eftersom mina argument för att behålla namnet som det är nu, blev borttagna som ot, så tänkte jag att om jag föreslog antifeminism i stället, utan att argumentera ett enda dugg för det, så skulle det anses som come il faut på FB?
Senast redigerad av EtterP. 2008-11-03 kl. 11:29.
Citera
2008-11-03, 11:33
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Men om jag har förstått rätt så är topic inte vad man diskuterar där, utan vad man diskuterar här?

Alltså vad man anser om namnet på forumet. Skall det vara "och" eller "eller" i namnet på forumet. Och då borde man väl i rimlighetens namn få diskutera/argumentera för sin åsikt?

Men eftersom mina argument för att behålla namnet som det är nu, blev borttagna som ot, så tänkte jag att om jag föreslog antifeminism i stället, utan att argumentera ett enda dugg för det, så skulle det anses som come il faut på FB?
Eller så växer du upp och diskuterar som vanligt folk. Du Var ot och därför raderades ditt inlägg. När du sedan får mothugg på dina fortsatta tramserier så spelar du korkad. Skärp dej nu, jag har ingen lust att få en hel tråd OffTopic bara för att du inte kan diskutera en sakfråga.

Har du några problem med upplägget så finns PM.

//Mod
Citera
2008-11-03, 12:06
Medlem
Ödlans avatar
Citat:

Du ser inte kopplingen på namnet på en forumavdelning och vad som diskuteras? Självklart får du argumentera för din åsikt men om du är antifeminist är du ju emot feminismen och då är det väl en självklarhet att detta är välkommet i en del som faktiskt behandlar feminism. Eller tycker du att det skall finnas en särskild avdelning just för antifeminism när du kan få ryggen dunkad och inget annat?

Om du tittar på resterande forumdelar märker du snabbt att namnen reflekterar diskussionerna i sin helhet och inte samtliga åsikter bara för att alla med skiljande åsikter skall känna sig välkomna. Med din logik skulle väl delen för inrikespolitik döpas om till "Inrikespolitik eller Socialdemokraterna, Moderaterna, Centern osv."? Namnet "feminism och jämställdhet" välkomnar även de som ställer sig emot (exempelvis antifeminister). Som jag tidigare sagt i tråden är det inte "feminism eller jämställdhet" (namnet som föreslogs) som diskuteras var för sig utan just "feminism OCH jämställdhet" (som det heter nu).

Det finns ingen del som diskuterar något "eller" något annat; Ordet "eller" förekommer helt enkelt inte för att man debatterar om olika saker ("och") och inte något "eller". Ordet "eller" är uteslutande. Feminism och jämställdhet går hand i hand även fast man inte anser att feminism och jämställdhet är samma sak. Däremot är det samma ämne som diskuteras; feminism och jämställdhet.
Citera
2008-11-03, 12:24
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det finns inte underlag för två forum. När feminism eller jämstäålldhet diskuteras så kommer alltid frågeställningarna in på varandra. En del anser att de är samma sak och många anser att feminism inte alls har med jämställdhet att göra dock bör de ligga i samma forum då diskussionerna rör båda.

Precis.
Så i dagsläget är det nog den bästa lösningen, även om det kan uppstå oenighet angående feminism kontra jämställdhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in