Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-31, 15:16
Medlem
Hej nu behöver jag hjälp. verkar inte bättre som att jag har fått virus igen!
så jävla jobbigt orkar inte formatera och allt. jag har panda antivirus 2008 me licens till 2009 och det är inte uppdaterat på nästan en månad :O :O
Har malwarebytes antimalware. Nån som vet nått riktigt bra program verkligen rensar datorn. eller ska jag jag göra systemåterställing ett bra tag tillbaks?
FAN hur jobbigt som helst, nyss vad internets CPU på prosseer på nästan 100% och nu är Systemets väntep el vad det heter På 54%.
VAD ska jag GÖRA?? Hjälp snälla det är viktigt har inte tid att formatera om håller på att spela in en låt!.
TACK PÅ FÖRHAND !!!!!!!!!
Citera
2008-10-31, 16:03
Medlem
927s avatar
varför tror du att har virus och vad är internets cpu process?
Citera
2008-10-31, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
varför tror du att har virus och vad är internets cpu process?
För att jag inte har ett uppdaterat virusprogram, det är min pappas licens eller det är licens för flera datorer, men har inte skrivit in Namn och lösen så jag kan uppdatera. Internets cpu var på typ 99%, och systemets är på 55% fast iofs jag har ju ganska många program, men inte använt hälften av minnet(har bara 80 GB). Kanske ska rensa lite, men datorn går ganska snabbt men man vet aldrig virus kommer ganska fort och man märker dom inte så lätt ibland förens det är försent .
Tänkte göra så här: Först göra en lång scanning med Malwarebytes antimalware. sen starta om datorn. Hur ställer man så om man är admin på datorn, hur ställer man in så man får upp en ruta där det står att man ska vara admin och skriva in lösen ochså? det skyddar ju mot 90% har jag läst på flertal olika ställen. Kan du tipsa något bra antivirusprogram som Skyddar så bra det kan?.
fan hatar virus, spec om dom lägger sig på skrivbordet och typ heter Internet explorer.
Citera
2008-10-31, 18:27
Medlem
927s avatar
men vad är internets process, menar du webbläsarens process?
att webbläsaren använder mycket cpu på tex sajter som expressen är inte ovanligt, däremot på tex google. blockar man reklamen så blir det klart bättre. vilken webbläsare använder du?

du skriver så mycket fel så jag vet inte vart jag ska börja men ju mindre rättigheter man har desto bättre är det, när det gäller att få virus.
tryck på ctrl+alt+delete, då visas aktivitetshanteraren. gör den större så alla processer syns. sen så klickar du på tangenten print screen.
sen så klistrar du den bilden i tex paint, spara den och skicka upp den hit
http://fuskbugg.se/fuskbugg/?p=upload och posta länken du får här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in