Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-29, 22:42
Medlem
Samuelelels avatar
Hej!

Min macbook krashade för en tid sedan, med största sannolikhet var det moderkortet som gick sönder på något sätt. Har nu plockat ur hårddisken ur datorn och hoppas kunna föra över information till min andra laptop, som tyvärr har windows vista...

Skaffade en adapter för att koppla disken via USB, och hittar disken i enhetshanteraren, men det går inte att öppna den, och den kommer ej upp som en flyttbar enhet.

Någon som har haft erfarenhet av detta tidigare? Är det möjligt att öppna disken i windowsmiljö (den är väl formad som FAT32, och det ska väl ej vara några problem)? Skulle det gå bättre om jag hade en mac att koppla den till via USB?

Vet inte riktigt om detta är rätt forum att lägga tråden i, men det kändes ändå som bästa platsen..

Mvh
Samuel
Citera
2008-10-29, 22:47
Medlem
Durkslags avatar
Den är formtaerad med HFS+ och det kan du inte läsa i Windows utan program/drivrutiner.

Har inge egna erfarenheter men MacDrive är ett program som fixar biffen åt dig.
http://www.mediafour.com/products/macdrive/

Finns absolut fler.
Citera
2008-10-29, 23:27
Medlem
Samuelelels avatar
Tack!!

Du har just räddat min kväll, och ca 2500 foton som endast låg i iPhoto, har nu backuppat på två diskar för säkerhets skull! Trodde aldrig laptopkrash skulle drabba mig

Men men, nu är allt bra igen, har man ju en anledning till att köpa den nya macbooken

ännu en gång, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in