Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-29, 15:00
Medlem
hej, nu är det så att jag behöver drivrutiner till Ett par sketna gamla datahögtalare till min mammas dator. Märket är HQ och modellen är CWP-SP40. Hittar inget, har kollat på hemsidan, googlat. utan results
Vet inte om det har med nån inställning att göra och så. Ljudikonen vid klockan finns inte där, och på Egenskaper av Ljud och Ljudenheter så finns det inget helt grått på rutorna man kan inte välja nått. Nån som vet hur jag kan ställa allt till rätta? Har Windows Xp som operativsystem.

Tusen tack för den hjälp jag kan få, Flashback har ju kunnigt folk
Citera
2008-10-29, 15:10
Medlem
talip_ks avatar
Högtalarna har inga drivrutiner utan det du söker är nog drivisar till ljudkortet.
Om du högerklickar på Den här datorn och väljer hantera och sedan enhetshanteraren i menyn till vänster så får du upp all hårdvara.
Där får du kolla om det är någon enhet med ett gult fågetecken eller utropstecken.
Citera
2008-10-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talip_k
Högtalarna har inga drivrutiner utan det du söker är nog drivisar till ljudkortet.
Om du högerklickar på Den här datorn och väljer hantera och sedan enhetshanteraren i menyn till vänster så får du upp all hårdvara.
Där får du kolla om det är någon enhet med ett gult fågetecken eller utropstecken.
yes jag kollade och det var ett gult frågetecken precis som du sa.
Fast när jag tryckte på uppdatera så funkade det inte och hämta drivrutiner för det inte hitta nåt. Hmm nått mer tips?
Citera
2008-10-29, 15:51
Medlem
talip_ks avatar
Då får du gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner drivrutiner. Vi säger att du har exempelvis en hp dc7600, då surfar du in på Hp´s hemsida och välja support och drivers och skriver in din datormodell. Därefter får du en lista på alla drivrutiner som finns tillgängliga. I listan väljer du audio och laddar ner den.
Citera
2008-10-29, 15:51
Medlem
kvints avatar
Vet du vad ljudkortet heter?
Citera
2008-10-29, 16:14
Medlem
Citat:
Då får du gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner drivrutiner. Vi säger att du har exempelvis en hp dc7600, då surfar du in på Hp´s hemsida och välja support och drivers och skriver in din datormodell. Därefter får du en lista på alla drivrutiner som finns tillgängliga. I listan väljer du audio och laddar ner den.

Det finns inga drivrutiner där, och jag antar därför att det inte behövs.
Felet ligger nån annanstans.
Citera
2008-10-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Vet du vad ljudkortet heter?
Det sitter i modekortet iallafall.
laddade ner EVEREST Home edition iallfall. och gick in där på
multimedia-->PCI/PnP ljud
där stog det så här.
Enhetsbeskrivning Typ
Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] PCI

högtalarna är rätt ikopplade och det är en grön signal på högtalarna. Men på ljud in och ut finns det bara MS midisynthar..

är tacksam för all hjälp!
Citera
2008-10-29, 16:23
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volcoMics
Det sitter i modekortet iallafall.
laddade ner EVEREST Home edition iallfall. och gick in där på
multimedia-->PCI/PnP ljud
där stog det så här.
Enhetsbeskrivning Typ
Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] PCI

högtalarna är rätt ikopplade och det är en grön signal på högtalarna. Men på ljud in och ut finns det bara MS midisynthar..

är tacksam för all hjälp!

Vad sa google om det då?

Senast redigerad av b0gfetto 2008-10-29 kl. 16:25.
Citera
2008-10-29, 16:24
Medlem
talip_ks avatar
Farbror google tycker du ska använda denna länk: http://support.packardbell.com/uk/item/index.php?m=download&i=6908410000;SoundMax_AD1981B .exe;0;pi;platform_danube_ixtremeduo
Citera
2008-10-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Vad sa google om det då?

google sa så här: ladda ner drivrutiner till AC97 så är det kirrat

så nu är problemet löst tack allihop för hjälpen.
Citera
2008-10-29, 16:52
Medlem
Citat:
Farbror google tycker du ska använda denna länk: http://support.packardbell.com/uk/item/index.php?m=download&i=6908410000;SoundMax_AD1981B .exe;0;pi;platform_danube_ixtremeduo
jag installerade det, kom inte upp nåt på ljudinställningar
men tankar ner som sagt AC97 drivrutiner är nog det som fattas, om isåfall har man lärt sig något nytt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in