Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-29, 08:56
Medlem
Hej!

Hur avinstallerar man program som består av mer än en programfil i Mac? Har nog aldrig sett en "avinstallationsfil" och är Mac-n00b
Citera
2008-10-29, 12:40
Medlem
willzors avatar
Ladda ner ett program som heter "Appcleaner".
Öppna programmet och så drar du programmet in i rutan i appcleaner.

Funkar prima!
Citera
2008-10-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willzor
Ladda ner ett program som heter "Appcleaner".
Öppna programmet och så drar du programmet in i rutan i appcleaner.

Funkar prima!

Måste man ha 3e-partsprogram för att avinstallera på Maccen? Låter väldigt skumt.
Citera
2008-10-29, 13:16
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBeata
Måste man ha 3e-partsprogram för att avinstallera på Maccen? Låter väldigt skumt.
Det beror på att man i stort sett aldrig behöver göra något annat än att slänga själva programmet.
Citera
2008-10-29, 15:12
Medlem
För att avinstallera drar man bara programmet från Applications mappen o lägger den i papperskorgen. Appcleaner hjälper till med att ta bort vissa filer som inte tas bort (inställningar etc.). Större program kan komma med sin egen avinstallerare, tänker ala Photoshop etc.
Citera
2008-10-30, 19:43
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Hej!

Hur avinstallerar man program som består av mer än en programfil i Mac? Har nog aldrig sett en "avinstallationsfil" och är Mac-n00b

Allt annat som inte ligger i "mappen" som själva programmet ligger i är bara eventuella inställningsfiler som inte väger något. Men vill du även ha bort denne så använd appzapper eller appcleaner.

Annars drar du bara programmet eller "mappen" till papperskorgen. Inga konstigheter.
Citera
2008-11-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Allt annat som inte ligger i "mappen" som själva programmet ligger i är bara eventuella inställningsfiler som inte väger något. Men vill du även ha bort denne så använd appzapper eller appcleaner.

Annars drar du bara programmet eller "mappen" till papperskorgen. Inga konstigheter.

Ok, tack! Skönt att veta. JAg lider väl av överdriven fobi sedan PC-tiden då datorn på något sätt lyckades med att bli igenslemmad ganska omgående.
Citera
2008-11-03, 12:48
Medlem
Kapten-Ns avatar
Citat:
Ok, tack! Skönt att veta. JAg lider väl av överdriven fobi sedan PC-tiden då datorn på något sätt lyckades med att bli igenslemmad ganska omgående.

Ja, PC är trevligt när man måste oroa si hela tia (tiden)
Citera
2008-11-03, 12:51
Medlem
Citat:
Windowsmänniskor är för härliga
Citera
2008-11-03, 12:56
Medlem
Not_mes avatar
Citat:

Jag vet precis hur du känner, hade samma fråga när jag var ny på Mac... Tog mig nog en och en halvtimmes letande på datorn efter någon liknande lägg till/ta bort program innan jag fick för mig att googla och läsa hjälpfiler för att lista ut det... Tar ett tag att vänja sig vid att Macen är så intuitiv efter att ha varit så inne i windows...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in