Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-29, 07:53
Medlem
SLOBs avatar
Hej!

Jag behöver lite input. 911-länktråden skapade från början för att det fanns ett behov av att samla återkommande 911-länkar på ett ställe - det handlade alltså om mindre antal länkar som återkom regelbundet i poster i 911-tråden. Nu har den blivit enorm och har kommit att handla mer generellt om 911. Kopplingen till 911-tråden är, i bästa fall, svag. Jag funderar därför på att slå ihop den med den allmänna Konspirationslänk-tråden.

Men då är vi lite tillbaks till ruta ett och behovet av en tråd med standard-911 länkar kvarstår. Jag funderar därför på att skapa en ny 911-länktråd där bara länkar som använts som källor, dvs i diskussionen, i 911-tråden får postas.

Vad tror ni om det?

/mod
Citera
2008-10-29, 09:49
Medlem
Låter inte alls dumt. Jag vet inte hur det ska göras, men någon form av relevansprövning borde finnas så att man inte spammar sönder den (som det sker nu). Samtidigt vill jag inte att det ska bli en tråd för ensidigt postande.

Kanske liknande regler för bevistråden?

"Jag vill att källan blahah läggs till länktråden därför att blalblabllablba"

Efterföljande diskussion visar om den är relevant eller inte?

Det roliga är det du skrev 2006 https://www.flashback.org/showpost.php?p=5254243&postcount=4

Har det hjälpt? Inte mycket tyvärr.
Citera
2008-10-29, 10:24
Medlem
För att tycka ännu mer.

Jag tycker att man ska kräva ett resonemang kring länken. Varför den är vettig etc. nu är tråden helt sönderspammad med oneliners, titta hur länktråden såg ut 2006 och hur inläggen är idag.

2006 fanns det argumentation med, idag lyser den med sin frånvaro.
Citera
2008-10-29, 18:03
Medlem
KimNeilJungs avatar
Problemet är inte upplägget. Problemet är att flera användare, som verkar skriva på exakt samma sätt, märkligt det där, bombar sönder tråden.
Jag anser att det bör vara som det är. Idiotiska användare får vi dras med. En eller flera trådar de kan spamma sönder, det är same same.
Citera
2008-10-29, 18:07
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Problemet är inte upplägget. Problemet är att flera användare, som verkar skriva på exakt samma sätt, märkligt det där, bombar sönder tråden.
Jag anser att det bör vara som det är. Idiotiska användare får vi dras med. En eller flera trådar de kan spamma sönder, det är same same.

Nå, effekten blir ju lite densamma - det kommer finnas en 911 tråd, men den generella länktråden får de länkar som inte har direkt 911-anknytning.

Tanken är alltså att skapa en tydligare källhänvisningstråd - vilket samtidigt som det behåller möjligheten att posta länktips också gör det lite lättare att moderera.
Citera
2008-10-29, 18:11
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Låter inte alls dumt. Jag vet inte hur det ska göras, men någon form av relevansprövning borde finnas så att man inte spammar sönder den (som det sker nu). Samtidigt vill jag inte att det ska bli en tråd för ensidigt postande.

Kanske liknande regler för bevistråden?

"Jag vill att källan blahah läggs till länktråden därför att blalblabllablba"

Efterföljande diskussion visar om den är relevant eller inte?

Det roliga är det du skrev 2006 https://www.flashback.org/showpost.php?p=5254243&postcount=4

Har det hjälpt? Inte mycket tyvärr.

Nej det har det ju inte. Men att skapa en hårdare moderering i den befintliga leder ju till gränsdragningsproblem... "Vad är en tillräckligt bra beskrivning för att länkpostandet inte ska vara bara spam?"

Om man istället gör en tråd liksom "vederlagda teorier", så blir det enklare:

Har det postats ett inlägg som använder det här som tydlig källa i 911-tråden så är det okej. Om det inte har det så får det läggas i den stora länktråden.

Typ.
Citera
2008-10-29, 19:30
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Nå, effekten blir ju lite densamma - det kommer finnas en 911 tråd, men den generella länktråden får de länkar som inte har direkt 911-anknytning.

Tanken är alltså att skapa en tydligare källhänvisningstråd - vilket samtidigt som det behåller möjligheten att posta länktips också gör det lite lättare att moderera.
Jo jag är med på hur du tänker. Jag tror dock inte att alla användare, och jag sneglar nu åt ett visst håll, förstår sådana skillnader. Men visst, som ett instrument för att kunna moderera lite tydligare är det naturligtvis bra. Det är frågan om effekten blir den avsedda? Men naturligtvis kan vi/du prova. Jag kan ju ha fel. Det har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in