2008-10-25, 18:28
Bannlyst
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=453980

Varför säger inte feministerna något om att 50% av alla vt begås av invandrare och liknande ? Varför så tyst ?
Citera
2008-10-25, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AelgenTheKung

Varför säger inte feministerna något om att 50% av alla vt begås av invandrare och liknande ? Varför så tyst ?

För att feministerna är vänster och skäms över att de själva röstat fram partierna som tagit in dessa invandrare.
Citera
2008-10-25, 18:43
Moderator
Strix m/94s avatar
Därför att...

...feministerna ingår i PK-kollektivet. Enligt PK-ideologin är invandrarna en "utsatt" grupp och offer för "strukturell diskriminerning". Här kommer två axion i motsatsställning; att svenska män är monster och att invandrare är ädlare och har en bättre kultur än oss.
Om man vidgår att minst hälften av våldtäkterna begås av ca 10 % av männen, som har vissa kuturella utgångspunkter gemensamt så måste man antingen erkänna att svenska män är rätt bra (fattas bara) eller att massinvandringen är direkt dålig för kvinnor och jämlikhet (pyttsan), eller till och med både och. Då rubbas världsbilden och man riskerar att helt tappa inflytande i politiken och kanske till och med folk börjar ifrågasätta både det ena och det andra. Det kan bli feminismreligionens undergång.
Därför alltså.
Citera
2008-10-25, 22:18
Medlem
För att feministerna är schizoida och helt enkelt inte kan förstå sig själva. De vill å ena sidan utarma det svenska folket genom att främja aborter, hålla kvinnor i arbetslivet istället för att de föder barn samt se till att hålla hjulen igång genom att importera just dessa gängvåldtäktande degenererade ökenanpassade ehhm människor? Å andra sidan så vill de bli just brutalt våldtagna (fast inte skadade) när menscykeln slår till och ägglossningen är i antågande. Kvinnor är känslostyrda helt enkelt och dessa ansvariga feminister kan inte ens se att just de är anledningen till att dessa våldtäkter begås.
Detta är helt enkelt kvinnornas hämnd för att vi inte tycker att de är värda att tuktas till ett "fint" liv såsom lökindianerna gör typ.
Citera
2008-10-26, 09:04
Medlem
Citat:

Mitt intryck av feminister i allmänhet och här på forumet i synnerhet är att invandrarna ses som fiendens fiende - en sorts allierad.
Citera
2008-10-26, 09:21
Medlem
Feminister är helt enkelt för rädda för att angripa invandrare.
Citera
2008-10-26, 10:46
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...feministerna ingår i PK-kollektivet. Enligt PK-ideologin är invandrarna en "utsatt" grupp och offer för "strukturell diskriminerning". Här kommer två axion i motsatsställning; att svenska män är monster och att invandrare är ädlare och har en bättre kultur än oss.
Om man vidgår att minst hälften av våldtäkterna begås av ca 10 % av männen, som har vissa kuturella utgångspunkter gemensamt så måste man antingen erkänna att svenska män är rätt bra (fattas bara) eller att massinvandringen är direkt dålig för kvinnor och jämlikhet (pyttsan), eller till och med både och. Då rubbas världsbilden och man riskerar att helt tappa inflytande i politiken och kanske till och med folk börjar ifrågasätta både det ena och det andra. Det kan bli feminismreligionens undergång.
Därför alltså.
Bra svar, feminister och liknande är helt enkelt för " korrekta" för att våga ifrågasätta nåt sånt. Det är väl lättare att skylla på patriarkatet och männens förtryck än att nämna nåt som skaver lite i skon så att säga...
Citera
2008-10-26, 16:08
Medlem
Citat:

Min installning ar numera att jag hallre star pa de valdtagande invandrarnas sida. Trots att dessa monster ofta helt saknar moral och har en vansinnig syn pa heder sa valjer jag hallre att ha dem pa min sida an blaljugande horor som gor allt de kan for att missforsta en. Det gar att samarbeta med invandrare men inte med kvinnor.
Citera
2008-10-26, 16:11
Medlem
ex. på När jag är mer rädd för en svensk...

Citat:

.... därför att feminismen fokuserar mest på den kategori som ALLRA MEST utövar våld mot kvinnor; den kategorin kallas inte invandrare. Den kategorin kallas män.

sen kan man dela upp männen i olika grupper, så som invandrare, socialfall, brats, unga, äldre, osv osv, och se vilka undergrupper av män som är ytterligare överrepresenterade.

Men det finns inget annat gärningsMÄNNEN så ofta har gemensamt som att de är just män.

Om jag går ute en sen kväll och möter en svensk man så blir jag mer bekymrad än om jag tex. möter en Irans kvinna.
Risken att den Iranska kvinnan, eller någon annan kvinna öht, skulle attakera mej är väl så gott som försumbar.
Citera
2008-10-26, 16:54
Medlem
Ett bra exempel är hur Magnus Betnér, uttalad feminist och ganska fräck ståuppare som säger vad han tycker fegade ut totalt i sista avsnittet av I Ditt Ansikte. Han var i en moské och skulle göra stand-up men vågade inte dra några som helst fräcka skämt.

Han sa bl.a att han tyckte Mohammed verkade vara en skön snubbe. Ni vet Mohammed, pedofilen och mördaren. Det blir kortslutning i feministers hjärnor, de kan inte vara kritiska mot islam eller invandrare, ganska komiskt eftersom Islam är det största nutida hotet mot "jämställdheten".
Citera
2008-10-26, 22:09
Medlem
moderatswings avatar
OT raderat!
/mod
Citera
2008-10-28, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zathya
.... därför att feminismen fokuserar mest på den kategori som ALLRA MEST utövar våld mot kvinnor; den kategorin kallas inte invandrare. Den kategorin kallas män.

sen kan man dela upp männen i olika grupper, så som invandrare, socialfall, brats, unga, äldre, osv osv, och se vilka undergrupper av män som är ytterligare överrepresenterade.

Men det finns inget annat gärningsMÄNNEN så ofta har gemensamt som att de är just män.

Om jag går ute en sen kväll och möter en svensk man så blir jag mer bekymrad än om jag tex. möter en Irans kvinna.
Risken att den Iranska kvinnan, eller någon annan kvinna öht, skulle attakera mej är väl så gott som försumbar.

Saken är det att feminister allt för ofta hellre kritiserar svenska män än utländska och av den enkla anledningen att den svenska mannen är mer mottaglig för kritik än vad den utländska är. Sedan tycker jag att du verkar bära på mycket fördomar som anser att en muslimsk kvinna är hederligare än en svensk man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in