Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-25, 17:39
Medlem
NostradamusJRs avatar
Snabb fråga bara. Bör jag ta ut batteriet ur min laptop då jag för det mesta har strömkabeln inkopplad? Datorn blir varm och tänkte om kanske batteriet runkas ut snabbare om man har i det.
Citera
2008-10-25, 17:44
Medlem
ShmotZs avatar
Jag vill också ha svar på det...

Sen en till fråga, är det "farligt" eller dylikt för laptopen om man ställer den t ex på sängen?
Citera
2008-10-25, 18:26
Medlem
Ratchers avatar
jag sitter just i detta nu med min ena bärbara i knät, och den blir varm ja.

man sa att förr så BORDE man ta ur batteriet då dom gamla bärbara inte kunde stänga av laddningen på batteriet självt utan stod och laddade hela tiden vilket ofta lädde till att adaptern som man stoppar in i datorn smälte (det gjorde min) och att batteriet tog skada.

jag personligen tar ur batteriet då jag vet att den kommer gå på ström längre tid, men visserligen sköter min dator det själv, men man BÖR ta ur batteriet.

samma fenomen som med gamla mobiler, dom kände ju inte av när batteriet var fullladdat och slutade ladda utan dom tankade vidare, nya slår över till adaptern själva när betteriet är klart.
Citera
2008-10-25, 18:56
Medlem
ShmotZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratcher
jag sitter just i detta nu med min ena bärbara i knät, och den blir varm ja.

man sa att förr så BORDE man ta ur batteriet då dom gamla bärbara inte kunde stänga av laddningen på batteriet självt utan stod och laddade hela tiden vilket ofta lädde till att adaptern som man stoppar in i datorn smälte (det gjorde min) och att batteriet tog skada.

jag personligen tar ur batteriet då jag vet att den kommer gå på ström längre tid, men visserligen sköter min dator det själv, men man BÖR ta ur batteriet.

samma fenomen som med gamla mobiler, dom kände ju inte av när batteriet var fullladdat och slutade ladda utan dom tankade vidare, nya slår över till adaptern själva när betteriet är klart.

Är det lugnt om man har laptopen avstäng och batteri + adaptern i ?
Citera
2008-10-25, 19:05
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShmotZ
Är det lugnt om man har laptopen avstäng och batteri + adaptern i ?

ptja du.. bra fråga..
ser dock inget hinder med det, menar du ser ju på laddningslampan på datorn om den slår av när batteriet är klart eller om den fortsätter ladda.

Jag skulle om jag var du (vilket jag även gör själv) ta ur batteriet helt i fall jag visste att jag skulle köra datorn på ström en längre tid, menar det skadar ju inte att vara "snäll" mot batteriet oavsett, eller hur?

annars är det nog som sagt upp till var och en samt hur VARM datorn blir med laddaren i när den inte används.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in