Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-25, 00:04
Medlem
Tjao har precis fått en ny monster dator i födelsedags present och den funkade skit bra tills den började låsa sig. Går inte få fram aktivitets hanteraren eller någonting. De e bara att starta om datorn....
Kan det vara någon bugg i Windows vista eller kan det vara något annat fel. Den låser sig när jag trycker på "ladda upp" på bilddagboken och när jag försöker installera msn... någon kunnig som kan hjälpa ?
Citera
2008-10-25, 00:18
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronzen
Tjao har precis fått en ny monster dator i födelsedags present och den funkade skit bra tills den började låsa sig. Går inte få fram aktivitets hanteraren eller någonting. De e bara att starta om datorn....
Kan det vara någon bugg i Windows vista eller kan det vara något annat fel. Den låser sig när jag trycker på "ladda upp" på bilddagboken och när jag försöker installera msn... någon kunnig som kan hjälpa ?
Några tips bara, eftersom jag inte vet något om ditt nya system:

1) Uppdatera drivrutiner för moderkort, nätverkskort, ljud och lite allt möjligt från tillverkarnas hemsidor. Se bara till att det är rätt uppdateringar som du laddar hem och installerar.

2) Uppdatera Windows med allt nytt som finns (klicka på Start - Alla program - och överst på Windows update (eller hellre Microsoft Update om det valet finns där)..

3) I nödfall (om det verkligen behövs) kan du bli tvungen att även uppdatera BIOS genom s k flashning, fast det ska göras med största nogrannhet och försiktighet!

Sen får du la återkomma om problemet kvarstår!

PS: Rätt mycket "sär skrivningar" du ligger inne med.. Går det att åtgärda??
Senast redigerad av d00rkey 2008-10-25 kl. 00:21.
Citera
2008-10-25, 00:29
Medlem
Jag kör p åatt försöka uppdatera allting då:P Tänkte bara säga att dom hade installerat allting i butiken innan jag fick datorn, så dom installera vistan och alla driv rutiner.
Citera
2008-10-25, 00:54
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Jag kör p åatt försöka uppdatera allting då:P Tänkte bara säga att dom hade installerat allting i butiken innan jag fick datorn, så dom installera vistan och alla driv rutiner.
I så fall bör nog drivisarna vara OK.. Satsa i första hand på att uppdatera Windows och om det inte hjälper så ta även med drivisar (om det finns några nyare alltså).

Skulle det sen krångla i alla fall så är det något annat.
Citera
2008-10-25, 01:23
Medlem
ok tackar
Citera
2008-10-25, 09:29
Medlem
Thoorfanghs avatar
Citat:

Om den kommer förinstallerad från butiken, så är nog ett hett tips att formatera och installera om vista. Förhoppningsvis kan du bli av med lite skitprogram som de har lagt in....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in