Tjena min lillebror (helt allvarligt..) undrar vart man kan hitta ett färdigskrivet teknikarbete på ett par sidor, med utvecklade formuleringar, lite komplicerade reflektioner och väldigt bra fakta. Han går i 9an, själv hoppade jag av gymnasiet - och det var flera år sen jag gick i högstadiet. Jag är 21år nu.
Han säger att teknikarbetet ska handla om en sak. Vad som helst.
Svar till dessa frågor ska förekomma på arbetet;
Vem var uppfinnaren? Berätta om honom/henne.
Beskriv uppfinningen;
- När/var uppfanns den?
- Hur fungerar den?
- Vad används den till?
Hur har uppfinningen utvecklats fram till idag?
Varför uppfanns uppfinningen vid just den tidpunkten? Vilket behov fanns?
Vilka för- och nackdelar innebar uppfinningen mot natur, samhälle och människornas livsvillkor?
Hur tror du att samhället skulle se ut idag om inte uppfinningen hade uppfunnits?
Fundera och formulera på ett papper hur denna uppfinning skulle kunna vidareutvecklas? Rita gärna.
Jag kan citera vad han har sagt;
"Jag har så sjukt jävla mycket inlämningsuppgifter tills nu på fredag, 4st.. och sen har vi ett jävla prov.. Jag hinner inte med allting, och det är lov nu nästa vecka.. och allt ska bli klart nu på fredag!"
Vare sig ni tror på det eller inte.. finns det någonstans man kan hitta färdigskrivna teknikarbeten som innehåller frågorna jag skrev? Eller någon sida man kan iaf kopiera ifrån. Brodern min har enligt han själv sökt men inte hittat något. Spelar ingen roll vilket sak han ska skriva om. Bara det är ett bra arbete. Vore jävligt snällt!
Wikipedia har en del om massa olika saker, men hört att väldigt mycket inte stämmer. Men om det stämmer skulle någon kunna fixa ihop ett arbete av faktan där? Ni behöver inte göra om, bara fixa till det.
Han säger att teknikarbetet ska handla om en sak. Vad som helst.
Svar till dessa frågor ska förekomma på arbetet;
Vem var uppfinnaren? Berätta om honom/henne.
Beskriv uppfinningen;
- När/var uppfanns den?
- Hur fungerar den?
- Vad används den till?
Hur har uppfinningen utvecklats fram till idag?
Varför uppfanns uppfinningen vid just den tidpunkten? Vilket behov fanns?
Vilka för- och nackdelar innebar uppfinningen mot natur, samhälle och människornas livsvillkor?
Hur tror du att samhället skulle se ut idag om inte uppfinningen hade uppfunnits?
Fundera och formulera på ett papper hur denna uppfinning skulle kunna vidareutvecklas? Rita gärna.
Jag kan citera vad han har sagt;
"Jag har så sjukt jävla mycket inlämningsuppgifter tills nu på fredag, 4st.. och sen har vi ett jävla prov.. Jag hinner inte med allting, och det är lov nu nästa vecka.. och allt ska bli klart nu på fredag!"
Vare sig ni tror på det eller inte.. finns det någonstans man kan hitta färdigskrivna teknikarbeten som innehåller frågorna jag skrev? Eller någon sida man kan iaf kopiera ifrån. Brodern min har enligt han själv sökt men inte hittat något. Spelar ingen roll vilket sak han ska skriva om. Bara det är ett bra arbete. Vore jävligt snällt!
Wikipedia har en del om massa olika saker, men hört att väldigt mycket inte stämmer. Men om det stämmer skulle någon kunna fixa ihop ett arbete av faktan där? Ni behöver inte göra om, bara fixa till det.