2011-10-17, 22:57
Medlem
sjasts avatar
Min värsta cross krash då! :
Jag skulle laga en kawasaki kx 250 åt en kompis, jag och bror fixar den så den gick att köra.. Sen gick gaswiren av så jag tog en ny gaswire och råka kapa den lite för kort så den fick alltid gashäng när man svängde åt vänster! Så en dag efter några dagars körande så skulle jag bara parkera crossen längs väggen men då får den såklart gashäng och jag sladdar längs med hela garaget och klämmer benet mellan väggen och crossen så 3 ben i vaden gick av! bar överkropp, shorts och ingen hjälm såklart så dum som man var.
Senast redigerad av sjast 2011-10-17 kl. 23:13.
Citera
2012-01-15, 15:00
Bannlyst
Ingen speciell vurpa här men vurpor har man vart med om massor det här var när jag var ca 16 år gammal hade en yamaha dt50 som jag köpte för ca 3000kr en riktig rishög var det men den funka och gick hyffsat okej men efter ungefär 4 månaders åkande på den här moppen så var jag hemma hos en kompis och sen när jag skulle åka hem igen så rullade jag bara ner den jätte sakta för en trottoars kant och framgaffeln bara vek ihop sig :S haha fatta vad som kunde ha hänt om jag åkte på den i ca 50-60 ^^ faceplant = bruten nacke
Citera
2012-01-15, 15:26
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjast
Min värsta cross krash då! :
Jag skulle laga en kawasaki kx 250 åt en kompis, jag och bror fixar den så den gick att köra.. Sen gick gaswiren av så jag tog en ny gaswire och råka kapa den lite för kort så den fick alltid gashäng när man svängde åt vänster! Så en dag efter några dagars körande så skulle jag bara parkera crossen längs väggen men då får den såklart gashäng och jag sladdar längs med hela garaget och klämmer benet mellan väggen och crossen så 3 ben i vaden gick av! bar överkropp, shorts och ingen hjälm såklart så dum som man var.

Tre ben i vaden låter lite märkligt, eftersom man bara har två ben i varje underben/vad.
Citera
2012-01-15, 16:44
Medlem
E30s avatar
Skulle göra en liten läcker scrub i en uppförstrappa när jag precis innan upphoppet tappar fästet på framhjulet och får då en överrotation som inte var att leka med. Landar med huvudet före och slås ut totalt, spräckte den nya Airoh hjälmen i två bitar. Var rätt mör några dagar efter...

Hojen klarade sig bra, ett snett fatbar styre blev resultatet.
Citera
2012-01-25, 23:33
Medlem
Här kommer en berättelse som visar på ett ungefär hur lång min FB dase är.
Den har aldrig kunnat bli mätt tidigare pga att jag inte har haft råd med en GPS ännu.

I alla fall så var jag ute en vinter kväll med min strippade vespa, Peugeot Vivacity, som var lagomt trimmad med ett påtejpat traktor lyse fram.
Jag kom driftandes som vanligt med full kontroll i kanske 50km/h och då kom en SUV (Stor bil) upp bakom mig och stängde av sina lysen och tryckte som fan och tvingade upp mig i ca 80km/h.
Då kom en avlång högerkurva och sedan en vänsterkurva och bilen kör upp utanför mig och trycker ner mig i diket där det tog tvärstopp.
Jag flög över styret och den lilla plasten som fanns kvar innan fanns inte kvar efter.
Som tur var så hade det snöat ordentligt, jag skadade mig minimalt.

Men grejen är att jag åkte dit dagen efter på en runda med mopeden och då precis där jag hade krashat kvällen innan låg en hög med nykapade stockar från skogen bredvid vägen.
Hade jag blivit tvingad av vägen in i den högen med stockar hade jag nog dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in