Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-21, 10:48
Medlem
har lagt in ett nytt xp på en tom partition (d men jag kan fortfarande inte formatera c: . det står inte ens varför de inte går , utan bara att formatering inte kan slutföras . det gammla os ligger ju kvar på c: ..
Citera
2008-10-21, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr_peter81
har lagt in ett nytt xp på en tom partition (d men jag kan fortfarande inte formatera c: . det står inte ens varför de inte går , utan bara att formatering inte kan slutföras . det gammla os ligger ju kvar på c: ..

Försöker du formatera inifrån windows. Kan tänka mig att bootloader eller systemfiler kanske strular till det. Under förutsättning att du bootat Windows från D-partitionen.
Kan du inte köra en Windowsinstallation en gång till o välja att installera på c: snabbformatera. Offline brukar det gå lite bättre.
Citera
2008-10-21, 11:06
Medlem
har försökt formatera från win de går ju inte . men sen har jag provat med skivan , då säger den att de kommer finnas två os på samma disk och de e inte bra , eller ? sen har jag provat ta bort hela partitionen med skivan men de går inte heller .

de finns inget prog, som man kan ladda ner som tvingar fram en rensning ??
Senast redigerad av mr_peter81 2008-10-21 kl. 11:08. Anledning: finns de nå prog
Citera
2008-10-21, 12:16
Medlem
Starta från skivan och gå in i installationsläget. Välj c: partitionen och tryck delete partition. Sen kan du skapa en ny c partition och installera på den.
Citera
2008-10-21, 18:37
Bannlyst
Du kan testa Norton Partition Magic.

Där går att leka rätt mycket:
Ta bort partition
Lägga ihop partitioner
Byta filsystem
o.s.v.

Tar du bort en partition eller bytar filsystem på den så ska datan där försvinna.
Ev. kan du formatera i programmet också.

Men jag tycker det är konstigt att det inte skulle gå från installationsskivan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in