Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-21, 00:05
Medlem
Jag orkade intes avatar
God dag gott folk, jag behöver lite datorsupport. Det är nämligen så att mitt internet helt har fått spelet. Och då jag har en oerhört viktig rapport att lämna in imorgon samt är utan möjlighet att extrahera den så skulle jag vara väldigt tacksam för snabba svar.

När jag startar datorn så loggas jag vanligtvis in på msn direkt, olika processer körs igång och liknande, men sen idag/igår så vill inte brandväggen (Sygate) starta, utan ger ifrån sig ett felmeddelande, samt att internet inte startar.

Det underliga är att datorn informerar mig om att jag är uppkopplad mot routern, samt att den reparerar sig felfritt, men där det vanligtvis brukar vara två skärmar som blinkar växelvis så är de bara gråa istället. Dessutom skickas cirka 2 paket per minut, den påstår att jag mottar 1/min.

Startar jag datorn i felsäkert läge med nätverk igång så fungerar det däremot felfritt. Jag har testat att systemåterställa, uppdatera nätverkskortets drivrutin, kört alla möjliga program (antivir, ad-aware, spybot, ccleaner) och att blåsa ut damm från själva datorn. Ingenting fungerar.

Vad kan det vara som har orsakat detta, finns det någon lösning på problemet eller är det omformatering som gäller?

Edit: Ledsen för en del luddiga formuleringar,
Senast redigerad av Jag orkade inte 2008-10-21 kl. 00:25.
Citera
2008-10-21, 01:37
Medlem
hasenfrasens avatar
Ett USB-minne är din bäste vän i nöden. Fixa en craschad dator med "remote network assistance via flashback" lär ta sin lilla tid. Om du VET att datorn inte är smittad, avinstallera antivirus, brandvägg och ad-aware etc och ta sen bort nätverksanslutningarna i kontrollpanelen och skapa dem på nytt igen.
Citera
2008-10-21, 10:02
Medlem
927s avatar
om du kan få igång sygate kolla inställningarna för antingen är det så att all eller ingen trafik tillåts, just nu.
ett annat alternativ är ju att aktivera windows brandvägg och avinstallera sygate så vet du ju om det är den som är orsaken. frågan är ju vara sygate strula, kan ju tex va malware, disken eller slumpen
Citera
2008-10-21, 12:19
Medlem
Låter som att du ska ta bort eller installera om sygate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in