Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deaf Penguin
Min MyBook är i NTFS-formatet just nu. Har beställt en iMac, måste jag formatera om den för att den ska fungera på min mac nu? Som jag förstår det ska det fungera ändå?

Antingen så formaterar du om den till HFS+ eller FAT32, eller så får du köra med tredjeparts drivrutiner
Citera
2008-10-20, 23:58
Medlem
Kräkchocks avatar
Tack för hjälpen. Jag tänkte om lite till slut och bestämde mig för att jag inte orkar formatera om, etc. Det blir en WD My Passport Studio i stället. Jag reser en del mellan olika länder och det blir smidigare att ta med en sådan, speciellt då den inte behöver AC-adapter. För övrigt är den redan formaterad för os x. Inte för att det är vidare krångligt att formatera om den kanske, men nu behöver jag ju inte bry mej alls. $140 för Studio, runt $100 för motsvararande storlek på Home edition.
Citera
2008-10-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kräkchock
Tveksamt fall... OS X eller Hårdvara... Hur som helst, jag provar här först.

Är det någon som använder en My Book, Home Edition från Western Digital till sin Mac? Funderar på att köpa en 500GB men förstår inte den omedelbara skillnaden mellan denna modell och WD's My Book Studio Edition, vilken är "Mac ready". Det står att HE ska funka för OS X (jag har 10.5) och den har även Fire Wire 400, vilket väl är det som gäller för min Mac. Någon som har en hjälpsam kommentar?

Home Edition:
http://www.westerndigital.com/en/products/products.asp?driveid=355

Studio Edition:
http://www.westerndigital.com/en/products/index.asp?cat=13&language=en
Studio edition är ju gjord för mac, helt klart en av de bästa FireWire 800 hårdiskarna till Mac (800>400)...

Och den hårdisken som sitter "inuti" min iMac är från Western Digital... :O
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in