2008-10-18, 22:35
Medlem
w580is avatar
loggen ser bra ut förutom att du har två antivirus aktiverade på samma gång, du får avinstallera ett utav dem.
Citera
2008-10-18, 22:44
Medlem
olddantuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
loggen ser bra ut förutom att du har två antivirus aktiverade på samma gång, du får avinstallera ett utav dem.

Det är gjort.
Citera
2008-10-18, 22:57
Medlem
w580is avatar
föresten, du har ju en hel del program som autostartas, tryck på win knappen + R och sedan skriver du in "msconfig", välj fliken "autostart" avmarkera alla progarm som du inte behöver.
Citera
2008-10-21, 00:43
Medlem
krullos avatar
Ehm, har fått samma virus på min dator, eller iaf ett liknande.

Problemet nu är att jag tror (99.99% säker) att viruset hindrar åtkomsten till en massa sidor.

Klockan är mycket, hjärnan är seg och ni är som vanligt den sista utposten. Hur kommer jag runt problemet?

http://www.malwarebytes.org/

EDIT: Lyckades komma åt den via download.com

Microsoft Removal tool skickades till mig från en vän, så jag lyckades starta det iaf. Men till en början fick jag inte hem det alltså.

Är detta något ni andra stött på? Eller... har jag fått en ännu bråkigare version av "viruset" :/

Tacksam för all hjälp.
Senast redigerad av krullo 2008-10-21 kl. 00:53.
Citera
2008-10-21, 09:41
Medlem
927s avatar
fixa malwarebytes problemet med sidorna?

vi vet ju inte vad som hände eller på vilket sätt du fick ms verktyget men nu har du kört det så då är det ju inget problem, längre
Citera
2008-10-21, 15:53
Medlem
krullos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
fixa malwarebytes problemet med sidorna?

vi vet ju inte vad som hände eller på vilket sätt du fick ms verktyget men nu har du kört det så då är det ju inget problem, längre

Yes. Trodde inte att det var "standard" att virus lyckades hindra alla sidor.

Hursom, Malwarebytes fungerade prickfritt, när jag väl fick ner det från en annan sida.
Citera
2009-02-03, 11:30
Medlem
hunth3rs avatar
du bör dock köra AVG ett helt värdelöst antivirus program, har haft många såna problem med att folk ringer in och säger att deras dator blivit infekterad då dom kört AVG system scan när datorn visat ett virus som existerar på datorn, i dom flesta fall har dom inte kunnat logga in på sina användarkonton. Du bör använda Fsecure istället. Används av dom flesta företag och är ett helt gratis antivirus system (:
Citera
2009-02-03, 11:47
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunth3r
du bör dock köra AVG ett helt värdelöst antivirus program.
...
Du bör använda Fsecure istället. Används av dom flesta företag och är ett helt gratis antivirus system (:
Glömde ett INTE?

F-Secure är inte gratis på något sätt(lagligt).

Sedan är det en rätt gammal tråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in