Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-17, 21:44
Medlem
Årets sjukaste grej hittills... Satte igång itunes o får bara utropstecken på vänster sida. Söker efter filen o kan inte hitta den. Kollar i min musikmapp på min externa hårddisk o upptäcker att 90-95% av all musik är borta! Alla mappar är kvar men det enda som finns i dom är albumomslagsbilder (i jpg format). Vet inte om jag ska skratta eller gråta men jag är helt lost på datorer så jag vet banne mig inte om det finns någon chans att försöka hitta dom. Ännu mer komiskt är det att vissa album finns kvar o vissa album har tex bara 4 låtar av 11 kvar...

Har kört scanning på mitt virusprogram samt Windows Defender men båda visar att datorn är helt ok...

Någon som råkat ut för liknande eller som vet ifall man kan försöka få tag på filerna igen?!?! Tack på förhand!!!
Citera
2008-10-17, 23:06
Medlem
Bara lugn, filerna är troligen inte (permanent) borta. Windows raderar (nästan) aldrig filer utan bara markerar den platsen där den låg på hårddisken som ledig och väntar tills något nytt kommer innan den skriver över.
Så länge du inte lägger in massor av nya filer på hårddisken är det lugnt.

Du kan använda valfritt recovery program för att få tillbaka filerna, har själv använt det några gånger, fungerar prima.
En stund sedan jag själv använde så har inget program jag kommer ihåg just nu, men prova några av dessa: http://www.google.com/search?&q=windows+file+recovery
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in