Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-02-03, 21:59
Medlem
El Pulgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roccafella
såhär fixade jag min (bor dock inte i lgh så jag har tillgång till allt, vet inte hur det är med dig):

dra ut allt som har med internet att göra och slå av datorn. vänta 5 min, sätt i modemet (om du kommer åt det), vänta 5 min, sätt i routern, vänta 5 min slå på datorn.

funkar det inte så testa köra utan router, funkar det då så är det routern det är fel på, sök lite på google, hittar du inget om ditt problem så köp en ny. rekomenderar inte netgear, 2st har pajat på 1 år.

Jo har prövat att stänga av allt och sätta igång, men oavsett det så funkar det fortf. inte med att bara ha i kabeln och köra internet. Så förmodligen är det ju någon inställning som är fel i min mac. Men jag har haft denna routern i min förra lgh precis och där funkade allt perfekt. Är som att nu när det är en ny connection så blir både datorn och routern vilse.. Hatar sånt här, likadant varje gång...
Citera
2009-02-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Pulgo
Jo har prövat att stänga av allt och sätta igång, men oavsett det så funkar det fortf. inte med att bara ha i kabeln och köra internet. Så förmodligen är det ju någon inställning som är fel i min mac. Men jag har haft denna routern i min förra lgh precis och där funkade allt perfekt. Är som att nu när det är en ny connection så blir både datorn och routern vilse.. Hatar sånt här, likadant varje gång...

hade precis samma problem, men mitt löste sig när jag startade om allting. kommer inte på vad du kan ha för fel

en idé är ju att gå in på din router-login och tilldela din MAC-adress en fast IP, då behöver den aldrig förnya DHCP. fyll även i DNS-rutan om du inte har gjort det. nu har jag slut på idéer, hoppas det löser sig.
Citera
2009-02-04, 10:06
Medlem
Jag säger maclås på routern, eller ethernet från modemet in i fel port på routern så den bryggar anslutningen.
Citera
2009-02-04, 11:44
Medlem
El Pulgos avatar
Hum... Prövade idag igen, och nu funkar det om man drar kabeln direkt in i macen, men routern funkar fortf. inte så nu är det där problemet ligger.. Försökte skriva in samma ip-adress som jag får på macen nu när den funkar, men då behövs det gateway i routern, hittar ingen sådan på macen?

Edit: Fixat =)
Senast redigerad av El Pulgo 2009-02-04 kl. 12:08.
Citera
2009-02-05, 13:43
Medlem
takeuschis avatar
härligt att du lyckades lösa ditt problem the dude.

för er andra som kanske kommer att ha problem med det här i framtiden så går det även att rensa cacheminnet för att bli av med problemet. finns ett program vid namn cocktail som kan fixa det åt er om ni inte orkar hålla på att trixa själva.
Citera
2009-02-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takeuschi
för er andra som kanske kommer att ha problem med det här i framtiden så går det även att rensa cacheminnet för att bli av med problemet. finns ett program vid namn cocktail som kan fixa det åt er om ni inte orkar hålla på att trixa själva.

skönt att ha om det skulle börja krångla igen, tack så mycket!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in