2008-10-15, 13:58
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Har en iBook G4 p 1.2ghz och 1.25gb ram samt OSX Tiger 10.4.11. Nr jag ser p youtube, Aftonbladet TV eller liknande s laggar det trots att jag lter det ladda klart och att jag inte har andra program igng i bakgrunden. Mitt internet r BBB 24/1. Ska det verkligen lagga p en sn hr maskin? S jvla kass r den vl inte?

man ska vl fr helvete inte behva ett Geforce 34 med 4TB Vram fr att slippa lagg? Sen ska vi ju inte snacka om FB. Fy fan vad segt det gr.
Citera
2008-10-15, 14:09
Medlem
systems avatar
iBook, liksom alla andra PPC-Macar, lider tyvrr av problemet att de ogillar Flash. Resultatet blir varma processorer och snurrande flktar.

Aftonbladet r och Yotube r ungefr det vrsta en PPC-Mac vet. ven reklamen hr p Flashback kan ofta sega nt inihelvete.
Citera
2008-10-15, 14:15
Medlem
nosheoldwomans avatar
Har exakt lika iBook G4 och den laggar ocks nr man tittar YouTube. Men den gjorde inte det frrut. Men snart blir det en ny MacBook
Citera
2008-10-16, 00:10
Medlem
Testa att nedgradera den till Panther. Den kommer bli betydligt piggare. Det kommer hjlpa *lite*. Men - som tidigare sagts i trden - PPC gillar inte flash.
Citera
2008-10-16, 14:16
Medlem
katten80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
iBook, liksom alla andra PPC-Macar, lider tyvrr av problemet att de ogillar Flash. Resultatet blir varma processorer och snurrande flktar.

Aftonbladet r och Yotube r ungefr det vrsta en PPC-Mac vet. ven reklamen hr p Flashback kan ofta sega nt inihelvete.

r snarare Flash fel n PPC.

Flash har ju kommit ny version(10). testat denna?
http://www.adobe.com/se/products/flashplayer/
Citera
2008-10-16, 14:21
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
r snarare Flash fel n PPC.

Flash har ju kommit ny version(10). testat denna?
http://www.adobe.com/se/products/flashplayer/
Jag konstaterade bara att den ena ej trivs med den andra. Skuldfrgan lmnar jag drhn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in