Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-15, 13:58
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Har en iBook G4 på 1.2ghz och 1.25gb ram samt OSX Tiger 10.4.11. När jag ser på youtube, Aftonbladet TV eller liknande så laggar det trots att jag låter det ladda klart och att jag inte har andra program igång i bakgrunden. Mitt internet är BBB 24/1. Ska det verkligen lagga på en sån här maskin? Så jävla kass är den väl inte?

man ska väl för helvete inte behöva ett Geforce 34 med 4TB Vram för att slippa lagg? Sen ska vi ju inte snacka om FB. Fy fan vad segt det går.
Citera
2008-10-15, 14:09
Medlem
systems avatar
iBook, liksom alla andra PPC-Macar, lider tyvärr av problemet att de ogillar Flash. Resultatet blir varma processorer och snurrande fläktar.

Aftonbladet är och Yotube är ungefär det värsta en PPC-Mac vet. Även reklamen här på Flashback kan ofta sega nåt inihelvete.
Citera
2008-10-15, 14:15
Medlem
nosheoldwomans avatar
Har exakt lika iBook G4 och den laggar också när man tittar YouTube. Men den gjorde inte det förrut. Men snart blir det en ny MacBook
Citera
2008-10-16, 00:10
Medlem
Testa att nedgradera den till Panther. Den kommer bli betydligt piggare. Det kommer hjälpa *lite*. Men - som tidigare sagts i tråden - PPC gillar inte flash.
Citera
2008-10-16, 14:16
Medlem
katten80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
iBook, liksom alla andra PPC-Macar, lider tyvärr av problemet att de ogillar Flash. Resultatet blir varma processorer och snurrande fläktar.

Aftonbladet är och Yotube är ungefär det värsta en PPC-Mac vet. Även reklamen här på Flashback kan ofta sega nåt inihelvete.

Är snarare Flash fel än PPC.

Flash har ju kommit ny version(10). testat denna?
http://www.adobe.com/se/products/flashplayer/
Citera
2008-10-16, 14:21
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
Är snarare Flash fel än PPC.

Flash har ju kommit ny version(10). testat denna?
http://www.adobe.com/se/products/flashplayer/
Jag konstaterade bara att den ena ej trivs med den andra. Skuldfrågan lämnar jag därhän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in