Hallå! Nu är det så att jag har tillgång till en _STOR_ pendel (Klotet väger väl en sisådär 100kg, samt att pendeln spänner över 3 våningar så den är väl typ 15-20 meter lång) i min skola och som den fysik-junkie jag är, samt att jag uppskattar pranks otroligt mycket vill jag och några polare göra nåt med den!
Det första man kommer att tänka på är att sätta för nån stol eller nåt, alternativt en tennisboll el. dyl. Då tänker jag såklart på att rörelsemängden före och efter stöt är lika, men kruxet blir ju att pendeln kommer att fortsätta och knappt sinkas alls, och därför kommer inte alls mycket av rörelsemängden att överföras i bollen/stolen/objektet. Kan man på nåt sätt göra så att mer energi går över i bollen?
Andra förslag oxå mer än gärna!! Detta kommer ju såklart att dokumenteras med foto och video om vi vågar genomföra nåt :P Kom dock ihåg att jag vill göra detta för att bli ihågkommer av folket på skolan, inte för att bli ihågkommer i polisens belastningsregister
Ps. Vi har även en fontän (som inte är igång för att skolan planerade inte in ett avlopp när de byggde den...) som ja o en polare tänkte något med skum?? Alternativt skumbomber på parkeringen! Fast detta passar väl in i Kemi o Pyro :P Ds.