Citat:
Ursprungligen postat av Pasta
Måste styrka det här då jag själv snabbt blev riktigt dålig på Strattera. Det är rätt många som säger att det är "rävgift" och vad jag hört så är det knappt 30% som får ut något av Strattera. Dock kan du ju faktiskt vara en av dom som får ut önskad effekt, men jag måste ändå rekommendera dig att sträva efter en annan medicin för oddsen är inte med dig och det positiva effekterna är oftast klena.
Men en önskad effekt kan ju aldrig existera ifall den ändå kommer vara klenare än Concerta,
Det är däremot ett argument för dom som inte svarat på concerta.
själv strävar jag enbart helat iden efter den bästa möjliga medicinen som finns
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsfuckedup
Jag blev väldigt rastlös (det ville jag inte), fick mycket ångest och självmordstankar. Många utav mina vänner (främst diagnostiserade med ADHD) upplevde ungefär samma som mig. Sen hjälper den inte direkt utan du måste "gå in" dig på den och jag upplevde att min ångest ökade i samma takt som effekten.
Avbröt du i förtid eller han du "gå in" på det? isåfall hur koncentrerad/frispråkig blev du på Strattera jämförelse med din max kapacitet på Concerta?.
Hur kommer det sig att du prövat både och? i vilken ordning?
Innehåller Strattera kemiskt någon signalsubstans man INTE får i sig på concerta/ritalin? som kan göra det hoppfullt om kompatibel för oväntat positiv effekt på frontallobs verksamheten..
som man inte kan få på något annat prep?
Läser man ytligt på, så får man veta att Concerta innehåller både dopamin och noradrenalin, medans Strattera enbart noradrenalin, det låter onekligen som att det bara kan bli sämre effekt om man bara går minus dopamin tillskott.
Så hur stor vikt ska man lägga vid dopaminets enskilda inverkan/samverkan på allmänna koncentrationen?
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsfuckedup
du kan få utskrivet i Sverige heter Amfetamin 5mg och är samma sak bara att Adderall finns i flera olika styrkor..
Så man kan man få det utskriver för ADD?
Någon anledning måste det ju dock finnas till att läkare bara pratar om Concerta/Ritalin, jag antar att det kan ha å göra med ökade risker att trilla dit i missbruk på ren amfetamin
...men för oss ADD'are som väll är aningen eftertänksamma/icke destruktiva varelser så ser man ju till att inte frestas till missbruk, så om effekten av amfetamin är starkare för koncentrationen så skulle jag kunna argumentera för mig inför min läkare.
Men rent moraliskt klingar det illa i mina öron att tugga rena missbruksdroger, närmast skärmande även om det sker under kontrollerade former.