2008-10-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Alltså med tanke på hur långt ifrån kameran är ifrån jorden så kan den omöjligt vara 40mil ifrån ytan?
Ja det har du ju otroligt rätt i. Kanske är dags för mig att sluta ränka och börja tänka?

OT: Min Firefox 3 hänger sig i 3-5 sek (alla flikar) när jag går in på sidan. Är det så för andra?
Citera
2008-10-16, 12:40
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang-drax
Ja det har du ju otroligt rätt i. Kanske är dags för mig att sluta ränka och börja tänka?

OT: Min Firefox 3 hänger sig i 3-5 sek (alla flikar) när jag går in på sidan. Är det så för andra?
Ja, det blev så för mig. Har Windows cp
Citera
2008-10-16, 17:49
Medlem
Zaxxons avatar
Men, KAMERAN ÄR "FAKE!" Det är bara ett fiktionellt konstverk.

Det cirkulerar inte någon Tate satellit med omloppstid på 1.5h runt jorden.

Citat:
Ursprungligen postat av Sang-drax
Firefox hänger sig pga. att det är konstnärer som gjort sidan!

Komiskt att konstnärer som betraktar sig själva som så kreativa inte ens har kreativitet att rotera jorden i feed:en, för att ge mer trovärdighet till sitt konstverk att satelliten är i omloppsbana.
Citera
2008-10-16, 18:08
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Men, KAMERAN ÄR "FAKE!" Det är bara ett fiktionellt konstverk.

Det cirkulerar inte någon Tate satellit med omloppstid på 1.5h runt jorden.

Firefox hänger sig pga. att det är konstnärer som gjort sidan!

Komiskt att konstnärer som betraktar sig själva som så kreativa inte ens har kreativitet att rotera jorden i feed:en, för att ge mer trovärdighet till sitt konstverk att satelliten är i omloppsbana.

Jo jag insåg det var något skumt när molnen hände kvar hela tiden och det aldrig blev någon natt. Helt orimligt hade det kanske inte varit ändå. Det finns ju till och med amatörsatelliter i dag som skjuts genom att man får åka snålskjuts på andra.
Citera
2008-10-17, 18:51
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusber
Och T-base, tack för tipset om livesändingarna, nu har jag äntligen någonting att göra om dagarna

Det var så lite så. Vänta bara till STS-126 lyfter nästa månad så lär du inte ha några problem att sysselsätta dig . Nästa vecka är det även dags för flera ISS-aktiviteter (presskonferenser, Change of Command Ceremony, utdockning och landning). Allt på hyfsad tid för oss i Sverige.
Citera
2008-10-17, 19:57
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Det var så lite så. Vänta bara till STS-126 lyfter nästa månad så lär du inte ha några problem att sysselsätta dig . Nästa vecka är det även dags för flera ISS-aktiviteter (presskonferenser, Change of Command Ceremony, utdockning och landning). Allt på hyfsad tid för oss i Sverige.
*gnuggar händerna och fyller popcornskastrullen*
Citera
2008-10-17, 21:54
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda

Missa inte det senaste om Hubble på http://www.nasa.gov/newsaudio kl. 2200 ikväll.
Citera
2008-10-17, 22:49
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda

Men asså, varför inte göra som jag och införskaffa en popkornmaskin i stället. Perfekta popkorn varje gång, fettsnålt dessutom. Bra till både uppskjutningar, valvakor och repriser på Månbas alfa.
Senast redigerad av raskens 2008-10-17 kl. 22:51.
Citera
2008-10-20, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Men asså, varför inte göra som jag och införskaffa en popkornmaskin i stället. Perfekta popkorn varje gång, fettsnålt dessutom. Bra till både uppskjutningar, valvakor och repriser på Månbas alfa.

Eller så köper man micropop. Alltid perfekta popcorn på 2 minuter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in