Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-06-30, 10:16
  #61
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antithesis11
Jag är lite allmänt nyfiken över krampanfall till följd av att ta tagit Tramadol.
Det var en period för över ett år sedan då jag sporadiskt brukade droger i ca 3 månader. Två av dessa var Tramadol och Ksalol/Alprazolam.

Jag brukade ta ~400-1000 mg Tramadol, och kanske 5 mg Ksalol/Alprazolam, då och då. Jag tog inte hela dosen på en gång, utan fyllde på mer och mer efter timmarna gick. Jag var alltid noga med att förbli i min säng när jag gjorde detta, så att jag inte skulle slå i huvudet, o.s.v. Jag var även alltid noga med att ha sovit ordentligt; ditto mat och dryck.

Dessa doser är ju minst sagt rätt stora för en kille med låg tolerans. Så vitt jag vet så känner man inte av när man får ett krampanfall, men att man kanske märker av det efteråt. I mitt fall borde jag kanske ha trillat av min relativt lilla säng, tuggat sönder tungan eller känt någon träningsvärk alternativt huvudvärk?

Jag kan inte säga att jag märkte av någonting då, men jag är fortfarande (av någon anledning) orolig för att jag ska ha fått ett anfall. Jag hade även inga svårigheter med att återuppta mitt skolarbete och musik efter att jag flummade på detta vis. Någon som kan bekräfta min oro eller slå hål på den?

Nog kan man allt känna av att man kommer få ett krampanfall innan det sker. När det väl sker så är det oundvikligt dock.
Har haft två krampanfall som resulterat i sjukhusvistelse vid olika tillfällen.
De båda gångerna har allting varit som vanligt under ett tramadol-rus och de båda gångerna stod jag upp på öppen yta varav man haft något i handen som det först känns som att man tappar taget om fast inte gör det och i andra sekunden så tappar man taget om den och då säger det "vips" och så ligger du på marken och sprattlar som en fisk.

Första gången var jag uppe och snuddade på ca 1500mg tramadol.
Andra gången var jag uppe i ca 900mg.
Ganska hög tolerans vid dessa tillfällen.
Citera
2020-07-02, 13:36
  #62
Medlem
yournotlikemes avatar
Tror det där är väldigt individuellt och beroende på genetik. Jag tog Tram i tre års tid och var sista året uppe på 1 gram om dagen. Aldrig krampat, men då såg jag också till att grunda med benzo som var krampförebyggande och muskelavslappnade (Ikto eller Stess).
Citera
2020-07-02, 21:37
  #63
Medlem
Sammy.neverminds avatar
Jag har tagit 500mg idag (senasts påfyllningen vid kl14) och velar på om jag vågar ta mer eller inte nu när kl är 21. Känner knappt ngt rus alls längre.

Har hänt en jävla massa jobbiga saker under eftermiddagen och har sån sjuk ångest, vill bara vaggas in ett moln igen. Men så är det det där med kramprisken.

Jag har fattat att det är väldigt individuellt, men jag har aldrig krampat i någon sammanhang hittills på mina 30 år och har inte haft ngr skumma känningar i kroppen under dagen. Möjligen lite spända käkar, men jag har ju ångest from hell så det är ju inte så konstigt.

Kan jag liksom tro på att det i mitt fall inte är så troligt med krampanfall eller är risken lika stor även om man aldrig krampat tidigare?

Jag har inget av det som rekommenderas i tråden för att minska kramprisken... Kan Theralen hjälpa ngt?
Citera
2020-07-05, 00:33
  #64
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Det luriga med tram är att man kan ta en relativt hög dos ena gången, nästa gång kan man kramöpa på en mindre dos. Sedan så spelar det ju också roll om man har ätit tillräckligt, om man är utvilad eller om man tagit något annat preparat innan man tar tramadolen.
Citera
2020-07-07, 19:20
  #65
Medlem
Sammy.neverminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det luriga med tram är att man kan ta en relativt hög dos ena gången, nästa gång kan man kramöpa på en mindre dos. Sedan så spelar det ju också roll om man har ätit tillräckligt, om man är utvilad eller om man tagit något annat preparat innan man tar tramadolen.

Hm... Ok, bra att veta! Jag har kört på 600mg per dag nu samtidigt som jag sovit rätt lite och knappt äter ngt. Trodde jag kunde räkna med att inte krampa på den dosen eftersom jag tagit det flera ggr nu och inte känt något ens i närheten av kramp än så länge. Men då vet jag nu att jag inte är helt säker utan att det faktiskt kan slå till ändå.
Citera
2020-07-08, 00:43
  #66
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammy.nevermind
Hm... Ok, bra att veta! Jag har kört på 600mg per dag nu samtidigt som jag sovit rätt lite och knappt äter ngt. Trodde jag kunde räkna med att inte krampa på den dosen eftersom jag tagit det flera ggr nu och inte känt något ens i närheten av kramp än så länge. Men då vet jag nu att jag inte är helt säker utan att det faktiskt kan slå till ändå.
Precis så är det. Du kan klara dig, och på högre doser t.om. Men mitt upp i allt kan du få ett krampanfall. För mig hände det bara minns ingenting utan jag vaknar upp i en ambulans och sedan är det svart igen.
Har tagit tram efter det och har inte krampat, och då har jag tagit samma doser som då jag krampade. Men mat och sömn spelar stor roll i det hela.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback