2008-10-14, 01:43
Bannlyst
Jag skulle med denna trådstarten vilja belysa de problem som Paranormal-forat dras med för tillfället. Tyvärr verkar modererandet av en eller annan anledning ha försummats i forumet på sistone, och därför anser åtminstone jag att åtgärder nu behövs för att styra upp det hela.

Det myckna tramsandet och flamsandet i trådarna gör det totalt omöjligt för de få av oss som verkligen är intresserade av att föra konstruktiva och sansade debatter kring ämnet.

Följande trådar kan t. ex nämnas som exempel på vad som pågår:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=744734
https://www.flashback.org/showthread.php?t=745092
https://www.flashback.org/showthread.php?t=760624

Som jag ser det så finns det ett par alternativ (eller en kombination av dessa) för att komma tillrätta med problemet:

1. Ifrågasätta och utvärdera nödvändigheten av forumet i sig självt.
2. Tillsätta nya, färska, aktiva moderatorer som avlastning till den befintliga moderatorn.
3. Delegera moderatoruppgiften till redan aktiva moderatorer för andra forum, som avlastning till den befintliga moderatorn

Jag begär inte på något vis att den nuvarande moderatorn skall bytas ut, men däremot så vill jag gärna höra lite förslag och idéer på vad som kan göras åt problemet i forumet. Tyvärr ser det just nu ut som att det riskerar att bli ett sekundärt Laidback-tillhåll, vigt åt trams.
Senast redigerad av Theobald 2008-10-14 kl. 02:27.
Citera
2008-10-14, 01:59
Medlem
Stockos avatar
Paranormala fenomen har förnärvarande bara en moderator så det är förståeligt att sånna problem uppkommer.

Det är dessutom svårt att moderera det forumet. Jag gjorde det ett kort tag och fick flera gånger skäll för att jag raderade sånt som jag tyckte va trams men andra tyckte va seriösa inlägg.
Citera
2008-10-14, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Paranormala fenomen har förnärvarande bara en moderator så det är förståeligt att sånna problem uppkommer.

Det är dessutom svårt att moderera det forumet. Jag gjorde det ett kort tag och fick flera gånger skäll för att jag raderade sånt som jag tyckte va trams men andra tyckte va seriösa inlägg.

Håller helt med om att problemen till största delen beror på att det för närvarande är på tok för få moderatorer i forumet. Jag tycker som sagt att nuvarande moderator gör ett hedervärt jobb, men samtidigt går det inte att sopa faktumet att det krävs mycket mer aktivitet för att hålla forumet i styr under mattan.

Sedan så kan jag också se problemen som kan uppstå med själva modererandet av ett så brett ämne som det paranormala. Själva ämnet i sig är ju som bäddat för att utveckla egna idéer om vad som räknas som "paranormalt" eller inte.

Tycker hur som helst inte om riktningen "utför" som forumet har tagit, och hoppas som sagt på någon form av åtgärd för att få det på rätt spår igen.
Citera
2008-10-14, 04:16
Medlem
Läskigs avatar
Kan inte vara en lätt uppgift att moderera ett forum som bygger på vidskepelse och trams, hur bär man sig åt för att skilja seriösa inlägg från mindre seriösa inlägg egentligen?
Kollade snabbt igenom forumdelen, och bland de 20 översta trådarna skulle jag personligen hävda att minst 18 av dom var tramstrådar...
Citera
2008-10-14, 06:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Kan inte vara en lätt uppgift att moderera ett forum som bygger på vidskepelse och trams, hur bär man sig åt för att skilja seriösa inlägg från mindre seriösa inlägg egentligen?
Kollade snabbt igenom forumdelen, och bland de 20 översta trådarna skulle jag personligen hävda att minst 18 av dom var tramstrådar...

Oavsett om det är lätt eller inte så bör ju forumet moderera.

Utan moderator så hade det sett ännu värre ut än vad det gör just nu.

Vad gäller "vidskepelse och trams" så är det endast ditt personliga sätt att se på det paranormala, och det respekterar jag. Men betänk att det faktiskt finns människor som har ämnet som ett intresse och vill kunna debattera det. Det är ju en av huvudanledningarna till varför forumet existerar från första början.
Citera
2008-10-14, 07:12
Medlem
Dziobeks avatar
Det lär behövas mer än en moderator om forumdelen ska vara kvar efter första frågeställningen, går inte att tillsätta en ny moderator så snabbt så det bästa alternativet är om någon moderator i dom andra delforumen känner sig att dom spenderar mycket av sin tid även i Paranormal-delen. Och därför kan kanske vara behjälplig att moderera. Bara mina tankar.
Citera
2008-10-14, 12:35
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
En till moderator skall tillsättas i forumet snarast möjligt när vi hittar en lämplig kandidat.

Om man har något förslag på moderator, till detta eller något annat forum, så är man givetvis välkommen att skicka detta via PM till någon admin eller moderator i det aktuella forumet.

admin4
Citera
2008-10-14, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
En till moderator skall tillsättas i forumet snarast möjligt när vi hittar en lämplig kandidat.

Tack för det beskedet, admin4!

Glädjande nyheter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in