2008-10-12, 21:09
Bannlyst
Jag får ganska många funderingar under en dag.
Många saker skulle jag vilja fråga här på FB.
Det kan bli ganska mycket på en gång.

Om jag undrar följande, är det då ok att starta nya trådar för att fråga dessa saker eller blir folk griniga på att man ställer dem med för lite tid emellan?
Hur gör jag då om jag inte vill ta det som googlematerial eller inte hittar just den topicen med sökfunktionen? Begränsar mig till två frågor per vecka i varje avdelning?

Trådar jag gärna skulle vilja starta nu på en gång:
- Hur bra klarar en brottslig psykolog ett jobbigt polisförhör? <--psykologi &..
- Hur skiljer sig säkerheten i 3G jämfört med GSM? <-- Telekommunikation ..
- Behöver feedback på en idé om långdistans modellflygplan med kamera .. <-- ..
- Genetiskt krallig? <-- sport och träning (tränar aldrig men är krallig)
- Ni religiösa: varför kan gud sakna skapare, men inte universum? <--religion
- Var ligger smärtgränsen för en människa om alla medel är tillåtna (vilka medel?)? <-- .. .

osv.. många frågor varje dag. Nu vet jag inte om jag kommer att hitta dessa med sökfunktionen, men sökfuntionen använder jag ofta. Jag slapp t.ex. starta en tråd om utvinning av natrium i salt.

Så hur gör jag för att slippa ledsna FBare?
Tar upp mindre plats genom att posta mer sällan?

Detta är inte ett klagobrev, utan jag frågar för att få hjälp. Så tänk gärna efter innan ni skriver.
Citera
2008-10-12, 21:15
Medlem
b0gfettos avatar
Det är väl bara att söka först och posta sen? Orka ha nån gräns om hur många trådar man "får" skapa i veckan. Dom du skrev upp där är ju inte ens i samma forumsdel.
Om det är korta svar till dina läxor du vill ha så blir det nog lite gnäll, men inte annars.
Citera
2008-10-12, 21:23
Medlem
yeahgrrs avatar
det där frågorna kan du väl posta i en rad..... det är ju olika forumdelar och olika frågor.....
Citera
2008-10-12, 21:40
Medlem
micaeles avatar
Klart det inte finns någon gräns för hur många trådar du får posta per dag, och det är nog ingen som ens höjer ögonbrynen över en större mängd.
Så länge trådarna har ett bra underlag, är rätt placerade och det inte finns något liknande som en enkel sökning hade gett är det bara att posta på.
Citera
2008-10-12, 21:48
Medlem
gomans avatar
Ganska många av dina frågor går ju att plutta in i redan existerande trådar.
Citera
2008-10-13, 10:33
Medlem
rebbans avatar
Bara du söker och det inte finns trådar som redan behandlar frågeställningen så är jag övertygad om att 99% struntar hur mångra frågor du ställer..

Välformulerade och inte upprepande frågar har dom flesta inget imot bara kör dom i rätt forumsdel.
Citera
2008-10-13, 10:57
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goman
Ganska många av dina frågor går ju att plutta in i redan existerande trådar.

Ja är det bara en fråga som har ett svar och inte riktigt något som har tillräckligt med diskussionsunderlag för att bära en tråd så är det at föredra.

Annars är det bara att posta på tycker någon moderator att du gör fel får du veta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in