Jag har tidigare skrivit om att Dano Acar utnyttjar ungdomar, här har vi ännu ett bevis. Flera personer har påstått att jag är full av skit, hittar på och är bara ute efter att smutskasta OG. I Metro talar en kille på 18 år ut, ett bevis på att grabben fullständigt blivit hjärntvättad. Detta är inget ovanligt, utan Dano Acar har alltid sökt efter unga killar med dåligt självförtroende, dessa lockas in i en låtsas värld med pengar, billiga smycken och falskt broderskap där allt ska gynna Dano Acar.
http://www.metro.se/2009/10/22/67357/han-hoppade-av-original-gangsters/
Citat:
I våras fattade Marcos, 18, beslutet. Han lyfte luren, ringde upp Sverigepresidenten för Original Gangsters, OG, och sa:
– Jag hoppar av.
Då kom kravet: 200 000 kronor skulle det kosta honom att lämna organisationen. Sedan dess har hans föräldrar polisbevakning dygnet runt. Själv har han valt att inte ha något skydd.
Citat:
Utpressning, indrivning av påhittade skulder, hot och personrån var hans jobb.
Ni ser, påhittade skulder. Vem som helst kan tydligen ringa OG-Inkasso och hitta på att någon står i skuld. Ännu ett bevis på att Dano Acar är ett jävla skämt.
Citat:
Antalet medlemmar i Sverige är enligt polisen en handfull. Organisationen beskrivs som splittrad och
oorganiserad.
Dano Acar kan fortsätta leva i tron om att bedriver ett Cosa Nostra ala Acar.
Jag uppmanar alla att lämna tips om Dano Acar till polisen ifall han ni har något av betydelse. Även små detaljer kan vara viktigt, förhoppningsvis kan vi sätta detta kräk bakom lås & bom för gott.