2009-10-22, 16:09
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Marcos 18 år hoppar av...

Jag har tidigare skrivit om att Dano Acar utnyttjar ungdomar, här har vi ännu ett bevis. Flera personer har påstått att jag är full av skit, hittar på och är bara ute efter att smutskasta OG. I Metro talar en kille på 18 år ut, ett bevis på att grabben fullständigt blivit hjärntvättad. Detta är inget ovanligt, utan Dano Acar har alltid sökt efter unga killar med dåligt självförtroende, dessa lockas in i en låtsas värld med pengar, billiga smycken och falskt broderskap där allt ska gynna Dano Acar.

http://www.metro.se/2009/10/22/67357/han-hoppade-av-original-gangsters/

Citat:
I våras fattade Marcos, 18, beslutet. Han lyfte luren, ringde upp Sverigepresidenten för Original Gangsters, OG, och sa:
– Jag hoppar av.
Då kom kravet: 200 000 kronor skulle det kosta honom att lämna organisationen. Sedan dess har hans föräldrar polisbevakning dygnet runt. Själv har han valt att inte ha något skydd.

Citat:
Utpressning, indrivning av påhittade skulder, hot och personrån var hans jobb.

Ni ser, påhittade skulder. Vem som helst kan tydligen ringa OG-Inkasso och hitta på att någon står i skuld. Ännu ett bevis på att Dano Acar är ett jävla skämt.

Citat:
Antalet medlemmar i Sverige är enligt polisen en handfull. Organisationen beskrivs som splittrad och
oorganiserad.

Dano Acar kan fortsätta leva i tron om att bedriver ett Cosa Nostra ala Acar.

Jag uppmanar alla att lämna tips om Dano Acar till polisen ifall han ni har något av betydelse. Även små detaljer kan vara viktigt, förhoppningsvis kan vi sätta detta kräk bakom lås & bom för gott.
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2009-10-22 kl. 16:12.
Citera
2009-10-22, 18:44
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag har tidigare skrivit om att Dano Acar utnyttjar ungdomar, här har vi ännu ett bevis. Flera personer har påstått att jag är full av skit, hittar på och är bara ute efter att smutskasta OG. I Metro talar en kille på 18 år ut, ett bevis på att grabben fullständigt blivit hjärntvättad. Detta är inget ovanligt, utan Dano Acar har alltid sökt efter unga killar med dåligt självförtroende, dessa lockas in i en låtsas värld med pengar, billiga smycken och falskt broderskap där allt ska gynna Dano Acar.

http://www.metro.se/2009/10/22/67357/han-hoppade-av-original-gangsters/

Ni ser, påhittade skulder. Vem som helst kan tydligen ringa OG-Inkasso och hitta på att någon står i skuld. Ännu ett bevis på att Dano Acar är ett jävla skämt.

Dano Acar kan fortsätta leva i tron om att bedriver ett Cosa Nostra ala Acar.

Jag uppmanar alla att lämna tips om Dano Acar till polisen ifall han ni har något av betydelse. Även små detaljer kan vara viktigt, förhoppningsvis kan vi sätta detta kräk bakom lås & bom för gott.

Killen har tagit ett rakryggat beslut, heder åt honom. Han har framtiden för sig, Och han har inget att frukta, det har vi ju sett förut. Dano och O.G.vågar inget göra numera. Men skulle någon ändå få för sig något, så kan jag säga att den personen får problem. Både innanför och utanför fängelset. Vi har kontakter överallt.

Vi önskar honom lycka och välgång i sitt nya liv.

Vi som motarbetar organiserad kriminalitet.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-10-22, 18:46
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Men skulle någon ändå få för sig något, så kan jag säga att den personen får problem. Både innanför och utanför fängelset. Vi har kontakter överallt.

Vi önskar honom lycka och välgång i sitt nya liv.

Vi som motarbetar organiserad kriminalitet.

M.V.H.
jamsson.

Ursäkta mig, men vilka är vi? Vilka kontakter överallt?
Du har börjat svamla rätt mycket, lägg ner drogerna eller va fan det är du sysslar med.
Citera
2009-10-22, 18:56
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Ursäkta mig, men vilka är vi? Vilka kontakter överallt?
Du har börjat svamla rätt mycket, lägg ner drogerna eller va fan det är du sysslar med.

Ja du droger, nä det får allt stå för dig grabben. Jag pysslar inte med sånt, men jag förstår att du reagerar. Vi vill bara ge killen vårat stöd. Så är det med det. Är det något fel med det? Killen behöver allt stöd han kan få. Och det är inte alltid som farbror blå kan ge det. Det vet även du mycket väl.

Och ja vi har kontakter som sträcker sig över det mesta i frågan, även personer som du med all säkerhet har träffat. Och då pratar jag inte bara om burfåglar.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-10-22, 18:57
Medlem
Von0bens avatar
Var det där ett sk "longshot"?
Citera
2009-10-22, 23:08
Medlem
Denho Acars Dokumentär?

Tja har letat ett tag nu både på Google och svt och inte hittat dokumentären om Dano, är intresserad både av den där han blir intervjuad i Turkiet och den där de pratar om hans uppväxt skulle vara mycket tacksam ifall någon har den på datan och vill ladda upp den eller vet en sida eller länk där man kan få tag på den.

Tackar så länge
Citera
2009-10-22, 23:21
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=gGb8bTiEkFI

Menar du den?
Citera
2009-10-23, 00:02
Medlem
gobbegroggs avatar
menar han en dokumentär där det klippet du länkade är med, är det inte svt utan tv4 (från ekdal). men det är väl det enda jag kan kalla "dokumentär" som jag känner till med han..
Citera
2009-10-23, 00:54
Medlem
Nej, det var uppdrag granskning, den du tänker på TS.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=84167&a=1023770

Finns på ett antal trackers och i värsta fall sitter nog jag på den.
Citera
2009-10-23, 01:18
Bannlyst
Jamsson. Inget illa menat, men håll käften nu. För ditt eget bästa och för trådens bästa.

Om jag/man vill, så kan man bara titta igenom dina inlägg så ser man att du är Spiderman på nätet. Du kan enligt dig själv påverka hela den undre världen genom att skriva på ditt tangentbord. Det är ju skrattretande för fan.

Som jag sa innan, ta ett stort steg tillbaka så blir allt bra.
Citera
2009-10-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maci

Precis den menar jag.
Var kan jag ladda ner den
Citera
2009-10-23, 20:36
Medlem
gobbegroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maci

jajustja. den har jag sett. han verkar inte vara den vassaste kniven i lådan direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in