Har ju ett tangentbord, vilket jag använder nu som har volymknappar och ÄLSKAR; verkligen älskar den funktionen, dock är detta tangentbord aningen gammalt och jag har ett annat helt nytt utan dessa knappar, då undrar jag om man skulle kunna programmera om t ex F6-F7 till denna funktion .. ?
Vet inte om man kan binda till knappar utan att ha någon knappt som CTRL eller SHIFT intryckt, men kolla på programmet AutoHotkey
det programmet funkar alltså om man binder nånting : ctrl + F7 låt oss säga ?
asså finns volymjusteringen inprogrammerad på nåt vis så man kan välja det inom windows ?
kollar in programmet nu
Kom igen, Autohotkey är perfekt för det här!
Jag använder mig av följande script för att kontrollera volymen. Wintangenten + scroll = volym upp/ner.
Koden är dock lite komplicerad, men ge det en chans.
Kom igen, Autohotkey är perfekt för det här!
Jag använder mig av följande script för att kontrollera volymen. Wintangenten + scroll = volym upp/ner.
Koden är dock lite komplicerad, men ge det en chans.
#Persistent
#WheelUp::
SoundSet, +1
return
#WheelDown::
SoundSet, -1
return
okey får ta och kolla igenom programmet då, finns det ingen tutorial för detta program någonstans ? tack så mkt, detta är oerhört uppskattat !
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!