2008-10-08, 19:52
Medlem
vaifridens avatar
ok dammit, jag vill kunna göra en presentation, typ som en ppt, i vilken jag kan låta grafik flyta runt i förutbestämda banor. typ från punkt a till punkt b, inga konstigheter eller nå't avancerat.
och, kanske en kurva i ett diagram som ritas medan man tittar på diagrammet. ni vet, typ "ta en extra, avbryt syreattacken genast" - style.

program bitte?
Citera
2008-10-09, 11:11
Medlem
Det går la typ att använda flash, är väl de man brukar använda för rörlig grafik. Sen kanske det även finns någon funktion i powerpoint, om de nu var det du tänkte använda dig av.
Citera
2008-10-09, 11:47
Medlem
vejroniottans avatar
Keynote är macs svar på Powerpoint. Där finns en funktion som heter A to B animation dvs t.ex. en bild som rör sig från höger till vänster. Keynote är en del av iWork. Kostar ca 1000 kr.

Ett kralligare alternativ är Motion 3 som är en del av Final Cut studio. Många av de reklamfilmer du ser på tv är gjorda med det programmet. Med Motion 3 kan du göra otroligt mycket men är som sagt dyrt. Räkna med 12 000kr
Citera
2008-10-09, 20:29
Medlem
vaifridens avatar
jo, flash ja... men det var typ 5 år sedan jag gjorde nå't i flash och jag orkar inte lära mig de nya versionerna även om det faktum att de är nyare förmodligen har gjort dem enklare. tack för förslaget dock.

och motion/keynote hade jag kollat in på apples sidor. men som sagt, de kostar... och motion är nog lite overkill.
kanske keynote, trots allt. hmm...?

tack för förslagen.
Citera
2008-10-09, 22:16
Medlem
Mullvadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaifriden
jo, flash ja... men det var typ 5 år sedan jag gjorde nå't i flash och jag orkar inte lära mig de nya versionerna även om det faktum att de är nyare förmodligen har gjort dem enklare. tack för förslaget dock.

och motion/keynote hade jag kollat in på apples sidor. men som sagt, de kostar... och motion är nog lite overkill.
kanske keynote, trots allt. hmm...?

tack för förslagen.
Alla nya Mac kommer förinstallerade med en testversion av iWork där Keynote ingår. Så det är bara att testa och se om det är vad du söker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in