2008-10-08, 20:40
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildman
Haha! Tyvärr inte.

Jaha, är det samma sak? Du var alltså ironisk med att skillnaden är enorm?

Hur ska man hålla reda på alla piller, har jag ont i huvudet så käkar jag alvedon.

Nu är det väl så att Alvedons aktiva ämne är paracetamol medan Magnecyl kör på acetylsalicylsyra. Kan vara att båda har rätt effekt men läs om det på FASS eller liknande.
Citera
2008-10-08, 21:41
Medlem
Omar Santanas avatar
Varken paracetamol (alvedon) eller acetylsalicylsyra (magnecyl eller aspirin) är något jag skulle använda till annat än det är till för. Vill du förbränna fett föreslår jag motion och negativ energibalans. Acetylsalicylsyra används tillsammans med efedrin för att minimera skador på hjärtkärlsystemet.
Senast redigerad av Omar Santana 2008-10-08 kl. 21:44.
Citera
2008-10-09, 14:09
Medlem
Men. Alltså. Jag citerar mig själv:
Citat:
ok. Ja, då får det bli koffein och fiskolja och morgonpromenader..
och
Citat:
har jag ont i huvudet så käkar jag alvedon

Vet inte om jag är otydlig, men alltså: Jag ska inte ta några Acetylsalicylbaserade piller - ok? Och alvedon tar jag som sagt när jag har ont i huvudet. Men tack iaf - jag har iaf fått svar på min fråga om varför Acetylsalicylsyra kan hjälpa en att bränna fett.

Nu kör jag på (som sagt..) med fiskolja och koffein och morgonpromenader.
Citera
2008-10-09, 14:16
Medlem
Omar Santanas avatar
Det var inte enbart riktat till dig, utan även till alla andra som funderar på samma sak. Men bra att du har tagit ditt förnuft till fånga. Fiskolja är nyttigt, koffein stillar hungern och morgonpromenader är skönt, men det kommer tyvärr inte att förbränna någon nämnvärd andel fett, det enda intressanta är energibalansen.
Senast redigerad av Omar Santana 2008-10-09 kl. 14:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in