Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-04, 15:42
Medlem
irrus avatar
Upptäckte nydligen att av någon anledning så har mitt XP fått för sig att korta ner namnen på vissa av mina mappar (se bilden nedan)

http://img65.imageshack.us/img65/3600/maoppwe4.jpg

Som synes är det bara vissa namn som blir förkortade, de mappar med förkortade namn i detta fallet är Nytt samt Temp.
Har testat lite och ifall man ändrar till liten bokstav på Temp (temp) så förkortas det inte längre, medans om man ändrar på Nytt inte spelar någon som helst roll.
Kanske ska tilläggas att det är bara på 1 av mina partitioner detta sker.

Någon som har någon aning om vad som är fel / vet hur man fixar det?
Citera
2009-05-12, 11:21
Medlem
irrus avatar
Har fortfarande inte lyckats hitta en lösning på mitt problem
Ingen som vet hur?

Någon mod kanske kan flytta om den här tråden till support-delen, då det inte existerade när tråden skapades.
Citera
2009-05-12, 11:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd flyttad till support.

//Mod
Citera
2009-05-12, 16:55
Medlem
cannaBes avatar
Det har säkert att göra något med att du bytt utseende och font i Windows.

Prova ställ tillbaks till klassisk eller XP på "tema" och se om problemet kvarstår.

Är problemet löst efter att du gjort det så kan du ju försöka ändra tillbaks och se om det funkar
Citera
2009-05-12, 21:12
Medlem
irrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Det har säkert att göra något med att du bytt utseende och font i Windows.

Prova ställ tillbaks till klassisk eller XP på "tema" och se om problemet kvarstår.

Är problemet löst efter att du gjort det så kan du ju försöka ändra tillbaks och se om det funkar

Verkar vara så som du sa. Om jag byter tillbaka till "normal" font så försvinner förkortningarna. Det jag tycker är lite lustigt med detta är att den "normala" fonten är större än den på bilden ovan, så varför det förkortas är för mig ett spännande mysterium. Men Microsoft slutar ju aldrig att förvåna..

Byter jag tillbaka till min font så blir det samma sak igen så det hjälpte tyvärr inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in